Avatar billede rudboel Nybegynder
06. februar 2009 - 12:37 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Adgang med 3 på Lenovo T 500

Jeg har købt en Lenovo T 500 med indbygget Ericsson F3507g modem i, samtidig har jeg anskaffet en adgang hos 3. Jeg kan dog ikke få adgang til internettet, da Lenovo ikke har udarbejdet software til 3mobil. Er der nogle der ved hvorledes jeg får det til at fungerer.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. februar 2009 - 12:44 #1
Mener du de data som du skal bruge til at koble på 3? Dvs. adgangspunkt, tlf. nr. og lignende.?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
06. februar 2009 - 13:33 #2
Du tænker på muligheden for at bruge den indbyggede sim-kort plads?

Jeg sidder selv i samme situation, og har ikke kunnet få det til at virke. PC'en bliver også kun leveret med software fra Sonofon, tror jeg nok...

Desvæære kender jeg ingen løsning på problemet, andet end at 3 får udviklet noget software dertil...

Men finder du en løsning, vil jeg meget gerne kende den.
Avatar billede rudboel Nybegynder
06. februar 2009 - 15:11 #3
Jeg skal nok dele den hvis jeg finder ud af noget
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. februar 2009 - 15:18 #4
Hvis Windows finder modem kan I så ikke anvende forbindelsen den vej? Dvs. ring il *99¤ og bredbaand.3.dk som APN/adgangspunkt (som jeg har med mit eksterne 3G modem)
Avatar billede rudboel Nybegynder
06. februar 2009 - 15:31 #5
Den bliver ved med at skrive at mit simkort ikke at aktiveret, dette selv om at det fungerer fint i et Huawei E960 modem.

Jeg har prøvet med ovenstående, uden at det hjalp
Avatar billede htx98i17 Professor
25. februar 2009 - 10:57 #6
fandt nogen en løsning? jeg har samme problem

Hvis jeg går i vista og vælger opret forbindelse på ericsson modemet, kommer en boks frem hvor jeg kan skrive telefonnummer. Telefonnummeret der er som standard *99***1#
Det skulle vel være "koden" for at ringe op via ericsson modemet?

Og er der så ike noget med at der yderligere skal skrives noget for at definere apn?
se evt dette link for inspiration, måske kan nogen gennemskue hvad der snakkes om i reply #1 i tråden.
Avatar billede htx98i17 Professor
25. februar 2009 - 11:40 #7
jeg fandt ud af en løsning

Vista guide:

1. Gå i enhedshåndtering og vælg egenskaber på dit 3g modem
2. Gå i fanebladet "avanceret" og indtast i yderligere initialiseringskommandoer: at+cgdcont=1,"IP","bredband.tre.dk"
    hvor bredband.tre.dk er din udbyders APN (ring til dem for at få den).
3. Klik OK og gå til netværksforbindelser via start.
4. Vælg egenskaber på din 3g opkaldsforbindelse og sørg for at det rigtige modem er valgt under "opret forbindelse ved hjælp af"
5. Klik OK og ring så op til *99#
Avatar billede htx98i17 Professor
25. februar 2009 - 11:58 #8
Vær opmærksom på at dit 3g modem muligvis slukkes på samme kontakt på computeren som slukker for dit trådløse netværk. Det gør den på min Thinkpad SL400.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
25. februar 2009 - 20:16 #9
Virker den også i XP?
Avatar billede htx98i17 Professor
25. februar 2009 - 20:52 #10
Det skulle det gerne, det har jo ikke så meget at gøre med hvad styresystem det er, da det er en initialiseringskommando som modemet udfører
Avatar billede espersen Novice
23. januar 2010 - 17:40 #11
Nogen af jer der har opgraderet til Win7 og derefter ikke kunne anvende det indbyggede WAN ?
(bruger pt. Telenors/Sonofon)
Avatar billede russe2215 Nybegynder
02. juli 2010 - 16:46 #12
Jeg har gjort lige præcist hvad "htx98i17" skrev i sin guide for at få det til at virke. og jeg kan også gode få den på nettet.

Men jeg skal ind og aktiver Ericsson F3507g modemet i det lille program som høre med til bærbaren. programmet hedder "Mobile Broadband".

Kan man ikke gøre så modemet automatisk aktiveres når man starter bærbaren.

Jeg har en Lenovo Thinkpad T500.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede espersen Novice
04. juli 2010 - 10:13 #13
Tjek denne fine guide, som jeg har fulgt + se den opdaterede artikel!
http://jack.ukleja.com/how-to-get-ericsson-f3507g-mobile-broadband-card-working-on-windows-7-lenovo-thinkpad-t400s/

Det virker bagefter - husk at opdatere diverse software - bl.a. med Lenovos "System Update" og husk at genstarte nogle gange.
Avatar billede russe2215 Nybegynder
04. juli 2010 - 11:25 #14
Tak Espersen, Det fungerer perfekt... :)
Avatar billede russe2215 Nybegynder
04. juli 2010 - 20:13 #15
Espersen: Hvis du besvare denne tråd, som jeg også har oprette omrking mit problem, så accepterer jeg dit svar og du får point! :)
Avatar billede russe2215 Nybegynder
04. juli 2010 - 20:14 #16
Avatar billede russe2215 Nybegynder
08. december 2010 - 16:53 #17
Hej,

Jeg har nu formateret min Lenovo T500 og lagt Windows 7 på den, efter dette kan jeg ikke få Trådløst Wan til at virke.

Jeg har Installeret Lenovo Access Connections som både kan administrer mit trådløs Lan & Trådløs Wan.

Når jeg prøver at få den til at benytte Trådløs Wan popper der en boks op med teksten "Intern fejl. Fejl under API"

Når man trykker Fn+F5 kommer menuen op hvor man kan tænde og slukke for de forskellige trådløsekort i computeren, Trådløs Lan & Bluetooth kan jeg sagtens tænde og slukke for, men Trådløs Wan står som slukket og når jeg trykker på knappen Tænd for at tænde netkortet sker der ikke noget, den bliver ikke tændt.

Under skærmen på bærbaren er der nogle ikoner som lyser når de forskellige ting i bærbaren er tændt, og det ikon for Trådløs Wan er der lys i, som om at det Trådløse Wan kort er tændt, men det virker stadig ikke.

Jeg håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe, for jeg er ved at være godt frustreret.
Avatar billede espersen Novice
17. december 2010 - 22:40 #18
hhmm... du skulle ikke installere "Lenovo Access Connections" - den har ikke rigtig styr på det ;o)

Lad Windows klare sagerne.

Afinstallér Access Connections og følg guiden her ;

http://jack.ukleja.com/update-ericsson-f3507g-mobile-broadband-on-windows-7-with-lenovo-thinkpad/
Avatar billede russe2215 Nybegynder
18. december 2010 - 09:01 #19
Har jeg prøvet, gjorde jeg inden jeg installerede "Lenovo Access Conections"

Men mit problem er at Ericsson F3507g er installeret, men når man prøver at benytte den i Windows eller Lenovo Access Conections, så siger den at modemmet ikke er installeret.

I enhedshåntering står der at modemmet er installeret og virker.
Avatar billede htx98i17 Professor
19. december 2010 - 13:09 #20
Jeg finder netop Lenovo Access Connections som den bedste til at styre forbindelserne. Det fejler aldrig og er ikke ustabilt. Men det er åbenbart forskelligt fra pc til pc hvor godt det kører.

Har du opdateret systemet via Lenovo care button?
Avatar billede DLAN Nybegynder
19. januar 2011 - 11:01 #21
Jeg har netop også fået fat i et F3507g modem med GPS, til min Lenovo W500. Modemet er fra April 2010 model 42T0959. Jeg bruger Win7 X64. Efter at jeg havde sat det i maskinen og startede den op, fandt Win7 selv driver og satte den op. Med Simkort fra Telmore isat, kunne jeg gå på nettet. Der var ingen problemer i mit tilfælde. Det virkede med det sammen. Dennis
Avatar billede lasseholst Nybegynder
02. maj 2011 - 20:49 #22
Lige et sidespørgsmål: Hvor køber man et sådant modem?

På forhånd tak.