Avatar billede brim Nybegynder
05. februar 2009 - 19:23 Der er 18 kommentarer

intet signal til skærmen

Hej allesammen.
Mit problem er at der kommer intet signal til skærmen. Jeg har testet skærmen og grafikkortet på en anden pc, og der virker det. Når jeg tænder pcen kan jeg se og komme ind i den gennem nettet, så den starter op men stadig intet billede på skærmen.
Håber i kan hjælpe.
Den kører med Win XP.
På forhand tak.
Hilsen.
Brian.
Avatar billede jpworld_dk Nybegynder
05. februar 2009 - 19:55 #1
Har du haft en anden skærmen til pcen før i tiden?
Avatar billede brim Nybegynder
05. februar 2009 - 20:03 #2
nej jeg har brugt den hele tiden
Avatar billede jpworld_dk Nybegynder
05. februar 2009 - 20:19 #3
Kan det være brunekortet?
Avatar billede brim Nybegynder
05. februar 2009 - 20:21 #4
hvis du mener bundkortet så ja det kan det være, men jeg havde håbet på en nem løsning :)
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2009 - 21:42 #5
Har du prøvet et andet kabel?

Har du prøvet med et andet kabel og en anden skærm på din egen computer?
Avatar billede brim Nybegynder
05. februar 2009 - 21:56 #6
det prøver jeg lige
Avatar billede brim Nybegynder
05. februar 2009 - 22:21 #7
Jeg har nu prøvet med et andet kabel og en anden skærm, men stadig intet billede
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2009 - 22:50 #8
Du skriver:

" Når jeg tænder pcen kan jeg se og komme ind i den gennem nettet ..." Hvad mener du med det? Kan du beskrive det?

Kommer der nogle biplyde, når du starter computeren?
Avatar billede brim Nybegynder
05. februar 2009 - 22:57 #9
Jeg har 2 pc forbundet med en hub. Så jeg kan komme ind i den defekte pc gennem hubben.
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2009 - 23:12 #10
.... og hvad ser du der, eller måske rettere, hvad kan du gøre der?

Og det andet spørgsmål?
Avatar billede brim Nybegynder
05. februar 2009 - 23:17 #11
Der kommer ingen biplyde. Jeg kan desværre kun komme ind i delemappen på den defekte pc, så jeg kan ikke gøre noget der.
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2009 - 23:25 #12
Hvilken skærm har du, og hvilket grafikkort?
Avatar billede brim Nybegynder
05. februar 2009 - 23:32 #13
jeg har en acer skærm og nvidia grafikkort, men det virker jo, jeg har afprøvet dem på den ikke defekte pc.
og lige et tak for svarene :)
Avatar billede milter Ekspert
05. februar 2009 - 23:45 #14
Velbekom :-)

Når jeg spørger, er det for at få et billede af din opsætning, det gør det lettere for mig at udelade nogle ting.

Har det virket før?
Er det en CRT-skærm?
Får grafikkortet strøm via et ekstra kabel til bundkortet?
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand?
Avatar billede brim Nybegynder
05. februar 2009 - 23:58 #15
Det har virket før idag, men efter jeg slukkede og startede op lidt senere var der intet billede.
Det er en ACER fladskærm, jeg kan ikke se om det er en CRT-skærm.
Der er ingen ekstra kabel til bundkortet, når pcen er tændt kan jeg se et lille grønt lys på grafikkortet, så det ser ud til at være strøm på.
Je prøvede at starte den i fejlsikret tilstand, men der kom ikke noget på skærmen.
Avatar billede brim Nybegynder
06. februar 2009 - 19:00 #16
Hjælp.
Jeg vil gerne slutte spørgsmålet, men jeg kan ikke finde ud af det.
06. februar 2009 - 19:07 #17
(Fik du skidtet til at virke ?)
Avatar billede milter Ekspert
06. februar 2009 - 20:17 #18
Hvis det stadig ikke virker, er der endnu en ting, du kan forsøge for at udelukke fejlmuligheder, nemlig at prøve med et andet grafikkort i din computer.

Som det ser ud nu, ville jeg kigge på strømforsyningen og slottet, som du stikker grafikkortet i.

Vi andre er også interesserede i at finde ud af, hvad der er galt, så hvis du vil fortsætte, så bare sig til :-)