Avatar billede saaw Nybegynder
04. februar 2009 - 20:52 Der er 7 kommentarer

32 bit eller 64 bit?

Hej alle kloge hoveder :)

Jeg har lige et spørgsmål her.

Jeg overvejer at købe Windows Vista. Men jeg ved ikke om jeg skal vælge mellem 32 bit eller 64 bit version?

Dette er hvad min computer består af:

Galaxy nForce 650i Ultra FSB1333 DDR2 SATA2
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz BOX
Mushkin DDR2 PC2-800 4GB CL5 kit SP
Samsung Spinpoint T166 320GB 16MB 7200RPM SATAII
Samsung SH-S203D/BEBE bulk black SATA
LC-Power Silent Giant Green 550W 140mm
Galaxy GeForce PCI-E 8800GT 512MB 2xDVI

Jeg bruger computeren meget til at game på, og til at lave film i movie marker, så hvad ville være bedst?

på forholdt - Tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 20:58 #1
Hvis ikke du har meget travlt, så vendt til Windows 7 der snart kommer ud
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 21:16 #2
4 GB RAM er lige paa graensen - 32 bit Vista spilde 0.5-1 GB af dine RAM fordi de ikke kan addresseres - 64 bit Vista kan addressere alle 4 GB men bruger saa lidt mere RAM til det samme.

Jeg mener ikke at der er mange spil som er ude i 64 bit udgave (men 32 bit udgaverne koerer paa 64 bit Vista).

Hvis du kan faa movie maker i 64 bit udgave kunne du godt opleve en markant forbedring af performance.

Husk at checke om der er 64 bit kompatible drivere til dit HW hvis du har noget specielt.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 21:17 #3
Windows 7 er paa vej.

Men den er jo meget ligesom Vista.

Og hvis traditionen foelges saa vare det er aar fra udgivelse indtil der kommer en SP som goer den stabil.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 21:21 #4
Min oplevelse at windows 7 beta er at den er markant bedre og mere stabil end Windows vista og min oplevelse at vista er at det er noget crap, men det er bare min stærkt subjective mening og andre er velkomne til at mene noget andet.

Du kan i øvrigt downloade windows 7 bode i 32 og 64 bit og prøve før du køber
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2009 - 21:28 #5
Den nuværende W7 beta udløber i august og Win7 udgaven skulle i salg i okt. 2009 - men udfra fejl og mangler osv. så må nok sige at det går nok frem til 2010 inden vi ser den endelige udgave :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 21:35 #6
Jeg er generelt lidt skeptisk overfor hypen om at 7 skulle vaere saa meget bedre end Vista.
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2009 - 21:45 #7
Enig, holder fast i Xp Pro`er så langt tid som muligt :)
Vista er ME historien om igen - men måske kan W7 blive en ny "XP" med de fejler og mangler der var indtil Sp1 kom på gaden :)