Avatar billede Karsten_K Nybegynder
04. februar 2009 - 19:06 Der er 16 kommentarer

ie 7 er gået ned

Jeg håber nogen kan hjlæpe mig. Der er forsvundet nogle filer i min ie 7 efter installation af et nyt grafikkort. Problemet er nu at jeg ikke kan afinstallere programmet for re-installation pga. de manglende filer. Ie vil gerne starte op men kan ikke bruges, der kommer kun fejlmeddelelser på skærmen. Desværre har disse problemer også indflydelse på afviklingen af andre programmer. Der fremkommer en fejl i iesteup.dll, ligeledes melder den at der mangler IEA access sysinst. Jeg ved ikke hvad det betyder men jeg håber virkelig der er en her i forummet der kan hjælpe mig.
04. februar 2009 - 20:30 #1
Lidt mere info:

Win98, W2000, XP, Vista, ???
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
04. februar 2009 - 20:41 #2
Nå..ja selvfølgelig. XP sp3, Pentium 4
04. februar 2009 - 20:59 #3
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Sæt flueben i følgende, og klik herefter på "GO". Genstart og check om det har hjulpet:
Explorer/IE/OE/shell/WMP
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
04. februar 2009 - 21:03 #4
Foreløbig tak. Jeg forsøger det i morgen, da det er min kontor pc der har problemet, jeg skal dog nævne at jeg har prøvet dial a fix, jeg fandt det i en anden sammenhæng hvor du supporterede en anden med ie problemer.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 07:52 #5
Afinstaller ie7 fra tilføj eller fjern programmer, så er ie6 tilbage, hvis den så virker, så kan du geninstallere ie7
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
05. februar 2009 - 09:36 #6
Jeg kan ikke afinstallere fra 'tilføj/fjern programmer' der er ingen knap til dette, jeg tror det hænger sammen med de manglende filer
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
05. februar 2009 - 09:40 #7
Det hjalp ikke
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 10:02 #8
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Du kan måske afinstallere med CCleaner gå ind i programmet klik på værktøjer ovre til venstre find ie7 og klik på afinstaller oppe til højre.
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
05. februar 2009 - 10:38 #9
Jeg har installeret programmet. Jeg får meddelelsen ' could not locate uninstaller' kan man blot slette elementet inde i samme program, eller hjælper det ikke noget?
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
05. februar 2009 - 12:19 #10
Jeg har nu kørt dial-a-fix, Explorer/IE/OE/shell/WMP,jeg har fået 12 fejlmeddelelser som alle ligger i windows/system32/****.dll. Programmet kunne ikke fixe det. Kan der findes en løsning på det her problem. Jeg vil jo helst undgå at skulle formatere skidtet.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 12:30 #11
Peøv at gå ind i programmer og slet internet explorer manuelt, kør en tur med CCleaner rens og registrer, genstart.
Så måske du kan installere IE7 påny.
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
05. februar 2009 - 14:06 #12
Du tror ikke at det får programmet til at gå helt i sort?, der vil jo stadig være filer rundt omkring i systemet, kan ccleaner fjerne disse?
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 14:22 #13
Det kan godt være at det vil lave ulykker, så det er måske bedre at gå i start, søg, alle filer ao mapper skriv ie7 og ok maker dem som den finder og slet dem, så kan du måske geninstallere ie7.
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
05. februar 2009 - 14:48 #14
Tak for dine svar/hjælp. Jeg får besøg i morgen af en system mand, jeg lader lige ham kigge på det inden jeg går videre. Jeg vil nødigt lave ulykker. Maskinen jeg arbejder på bruges til grafisk design og skal bare fungere dog helst uden en ny-formattering, det er alt for besværligt med alle de programmer der ligger inde i sytemet.
Forhåbentlig er det bare en bagatel som kan løses uden de store problemer. Indtil da arbejder jeg på reservemaskinerne, men du ved..man har jo altid sin favorit.
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
06. februar 2009 - 15:42 #15
Problemet er nu løst ved at øre en ny XP servicepack 3 oven i den gamle.
06. februar 2009 - 17:48 #16
Husk efterfølgende MANGE opdateringer efter denne SP3 !!!