Avatar billede bentzen92 Nybegynder
04. februar 2009 - 18:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ram til grafik

Hejsa. Sidder med en bærbar pc.
Den har 4GB DDR2 ram, men kører med Vista 32bit. (altså kan der kun bruges 3,2 GB)

Jeg har også et Nvidia Geforce 9500M GS TurboCache grafikkort i, med 512 mb, og op til 1791.

Ville høre om det er muligt at bruge det sidste 1GB ram KUN til grafikkortet, så det ikke bruger af de ram vista bruger?

Eller gør den det i forvejen?

Andre ting:

Intel Core 2 Duo T5550 (1,83 GHz)

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, er der så en anden måde, hvorpå man kan udnytte processor og ram mest muligt?
Og tænker ikke lige på at overclock CPU :)
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2009 - 18:17 #1
Det der menes med 512Mb og op til 1791 Mb er, at dit grafikkort har selv 512Mb ram dedikeret og er der brug for flere ram, så bruger den af system rammene.
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
04. februar 2009 - 19:06 #2
Ja. Men er det muligt at den kan tage de ca. 1GB ram der er i overskud til at komme op til omkring de 1791 mb? Uden at den tager af dem windows bruger? :)
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2009 - 19:47 #3
Avatar billede bentzen92 Nybegynder
05. februar 2009 - 08:43 #4
Ok, tak.

Men lige en sidste detalje. Bruger grafikkortet (når der skal bruges mere end de 512 den selv har) kun af de 3,2 GB Vista bruger, eller af alle 4 GB?
Avatar billede haverslev Novice
05. februar 2009 - 10:31 #5
Der bliver adresseret ram til div. hardware enheder, som bruger memory og det gør Vista (og XP) fra den høje ende af adresserummet, dvs. over 3 Gb (nogen mener 3½) GB.
Avatar billede haverslev Novice
05. februar 2009 - 10:37 #6
Der bliver adresseret ram til div. hardware enheder, som bruger memory og det gør det fra den høje ende af adresserummet, dvs. over 3 Gb installeret system ram