Avatar billede planbanan Nybegynder
04. februar 2009 - 11:46 Der er 9 kommentarer

Kan ikke ping'e IP-adresse og få adgang til server

Jeg er netop flyttet, og jeg har fået coax (kabeltv) bredbånd.

For at kunne arbejde hjemmefra har jeg dog brug for at få adgang til virksomhedens server.

Jeg har prøvet at pinge serveren, men den skriver bare "Request timed out".

Jeg har kigget på Netgear-routeren, og firewallen er ikke slået til.

Nogen ideer?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 12:50 #1
Kan du pinge google, Kan du pinge dig selv(127.0.0.1) kan du gå på internettet, har din virksomhed en frewall og blokkerer den for ICMP (ping).

Kontroller dette så tror jeg du har svaret
Avatar billede planbanan Nybegynder
04. februar 2009 - 13:47 #2
Jeg kan gå på internettet

Jeg kan se min egen IP-adresse på myip.dk

Alle mine kolleger kan gøre det fra deres adsl-forbindelser
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 14:04 #3
ndre der kan pinge virksomhedens server udefra ellers kunne det tyde på at virksomheds firewallen blokerer dette
Avatar billede planbanan Nybegynder
04. februar 2009 - 15:06 #4
Alle mine kolleger kan uden problemer få adgang til serveren, så det er ikke virksomhedens firewall.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 15:19 #5
hmmm jeg overvejer lige om der kan være mere
Avatar billede ksoren Nybegynder
04. februar 2009 - 19:02 #6
Skal det forstås, at du opnår adgang til serveren via en VPN-tunnel? Og i så fald, er den korrekt oprettet?
Avatar billede planbanan Nybegynder
05. februar 2009 - 08:21 #7
Nej, det er ikke nogen sikker forbindelse, da data ikke er følsomme.

Jeg kan (burde) kunne få adgang ved bare at oprette drev med på IP-adressen, men når man f.eks. prøver at ping'e IP-adressen, så får man ikke noget svar. Den skriver bare "Request timed out".
Avatar billede ksoren Nybegynder
05. februar 2009 - 08:29 #8
Oprette et drev, som i et windows-share? Det er ikke ualmindeligt, at de porte er spærret hos internetudbyderen.

Mht at pinge. Ved du med sikkerhed, at dine kolleger også kan pinge? Man kan godt få adgang uden nødvendigvis at kunne pinge.
Avatar billede planbanan Nybegynder
05. februar 2009 - 09:32 #9
Ja, mine kolleger kan ping'e

Man får adgang ved at gå ind under "My Computer", trykker "Tools", trykker "Map Network Drive", og så kan man skrive IP-adressen efterfulgt af servernavnet.

Det virker bare ikke. Jeg er lidt bange for, at det skyldes, at jeg anvender en coax-forbindelse, og mine kolleger anvender adsl.