Avatar billede gratus Nybegynder
04. februar 2009 - 11:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IE 7.

Jeg har en 3 år gammel stationær Fujitsi Siemens XP home edition som jeg måtte reinstallere ( recovering) da jeg ikke kunne kommme på internettet. Det blev først udelukket, at det var internettets skyld.
Efter reinstallationen blev maskinen opdateret  og det hele lykkedes undtagen IE7.

Før cp´en blev reinstalleret havde jeg IE7 og havde kørt problemfrit med den fra starten den blev udbudt.

Jeg installerede også SP3 som jeg havde haft før.

Jeg har haft fin support på i mange timer, men det vil ikke lykkedes at opdatere eller downloade IE7.( Ej heller IE8 )  Den bliver hentet ned men vil ikke installeres.
Nogen der har nogen ideer ?
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2009 - 11:13 #1
De fleste gange er det denne vejledning som løser problemet med installation af ie7 bare følg vejledningen, du mangler sikkert en tilladelse.

Stien til at ændre tilladelser for installering af ie7 er som følger.
Begynd med START, vælg KØR og indtast: regedit i den lille rude, klik på krydset ud for mappen
HKEY_CLASSES_ROOT find derefter Interface og klik på krydset ud for mappen, derefter skal denne
Findes,{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D Højre klik på mappen og vælg tilladelser nu
Skal du sætte flueben i nederste rudes felter, for fuld kontrol og for at læse, og du skal stå som administrator for oven, klik på tilføj, eller alle, og tilføj.
Du skal nu genstarte komputeren og lade Windows update installere ie7.
Løsning af Silbidor
Avatar billede gratus Nybegynder
04. februar 2009 - 21:36 #2
Jeg er ved at prøve at gøre som du siger- lige efter bogen.
Men når jeg komer til at finde "interface" er der ikke noget der hedder det. Jeg har klikket ved alle der begynder med " i ".
mer hjælp tak.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 07:07 #3
Du skal helt over midten så kommer i igen.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 07:10 #4
Glemte lige interface er der garnteret.
PS du skal ikke bruge svar, det er beregnet til at give point.
Avatar billede gratus Nybegynder
05. februar 2009 - 18:19 #5
Hej Silbidor
jeg fandt interface g den lange smøre ( 34a..... og jeg satte flueben for "fuld kontrol" hvor der ikke var noget, ved læsning var der sat flueben.
Og jeg stod som administrator foroven;
så langt så godt, men da jeg klikkede på tilføj, eller alle og tilføj, kom der et nyt billede frem som hed " vælg brugere eller grupper " og den stod og klikkede ved " skriv objektnavn der skal vælges " ?
Hvad gør jeg så der ?
På forhånd mange tak.

ps. jeg har i øvrigt svært ved at " opret" varer mange minutter. ?
Avatar billede gratus Nybegynder
05. februar 2009 - 18:20 #6
Hej Silbidor
jeg fandt interface g den lange smøre ( 34a..... og jeg satte flueben for "fuld kontrol" hvor der ikke var noget, ved læsning var der sat flueben.
Og jeg stod som administrator foroven;
så langt så godt, men da jeg klikkede på tilføj, eller alle og tilføj, kom der et nyt billede frem som hed " vælg brugere eller grupper " og den stod og klikkede ved " skriv objektnavn der skal vælges " ?
Hvad gør jeg så der ?
På forhånd mange tak.

ps. jeg har i øvrigt svært ved at " opret" varer mange minutter. ?
Avatar billede gratus Nybegynder
05. februar 2009 - 18:22 #7
Hej Silbidor
jeg fandt interface g den lange smøre ( 34a..... og jeg satte flueben for "fuld kontrol" hvor der ikke var noget, ved læsning var der sat flueben.
Og jeg stod som administrator foroven;
så langt så godt, men da jeg klikkede på tilføj, eller alle og tilføj, kom der et nyt billede frem som hed " vælg brugere eller grupper " og den stod og klikkede ved " skriv objektnavn der skal vælges " ?
Hvad gør jeg så der ?
På forhånd mange tak.

ps. jeg har i øvrigt svært ved at " opret" varer 1 time
Avatar billede gratus Nybegynder
05. februar 2009 - 18:22 #8
Hej Silbidor
jeg fandt interface g den lange smøre ( 34a..... og jeg satte flueben for "fuld kontrol" hvor der ikke var noget, ved læsning var der sat flueben.
Og jeg stod som administrator foroven;
så langt så godt, men da jeg klikkede på tilføj, eller alle og tilføj, kom der et nyt billede frem som hed " vælg brugere eller grupper " og den stod og klikkede ved " skriv objektnavn der skal vælges " ?
Hvad gør jeg så der ?
På forhånd mange tak.

ps. jeg har i øvrigt svært ved at " opret" varer 1 time
Avatar billede gratus Nybegynder
05. februar 2009 - 22:11 #9
Hej hej  Det var rigtig hvad du skrev om tilladelse til IE7, bravo bravo, jeg kan godt bruge dig fremover. Men jeg ved ikke hvordan jeg giver point. Jeg har sat et kryds oppe i hjørnet.

Men jeg har lige et slutspørgsmål til IE7, (jeg har i forvejen installeret adobe flash player axtive X 10.0.12.36.

Nu spwindows til ørger IE7 om jeg vil installere flash player internet explorer ? er det det man kalder plug-in, og skal jeg installere det også ved siden af den jeg har i forvejen?

Hvis jeg skal stille det som spørgsmål for svar grundet point- gør jeg det.
1000 kys
Avatar billede Jensen DK Novice
06. februar 2009 - 06:54 #10
Du kan vente med at installere til du får brug for det, så kommer den selv og spørger om du vil installere, det gør den hos mig.
Avatar billede gratus Nybegynder
06. februar 2009 - 13:08 #11
Jeg har stillet det som spørgsmål, så gå lige derhen og svar så giver jeg dig 30 point.
hilsen
Avatar billede Jensen DK Novice
06. februar 2009 - 13:26 #12
Hvis du kan se video klip fra youtube og andre der viser noget ligende, så behøver du ikke at downloade  flash player påny, plug-in er et aktiv x som den beder om når du får brug for det.
Vent med IE8 til den færtige vertion, har prøvet den, den er magen til IE7 med lidt ekstra funktioner, men hos mig holdt windows update op med at virke, jeg er gået tilbage til IE7.
Avatar billede gratus Nybegynder
06. februar 2009 - 19:00 #13
Mange tak for oplysningen, det er jo rart at vide lidt på forhånd; der er jo mange problemer man kan støde ind i.
tusind tak.
Men jeg kan ikke give dig point her -vel ?
Jeg har skrevet et spørgsmål " plug-in og internet explorer "
svar lige på det så får du 30 point.
hilsen  X