Avatar billede majid901 Nybegynder
04. februar 2009 - 00:16 Der er 7 kommentarer

Tag back up af driver der lægger på harddisken.

Jeg har problemmer med min windows og vil gerne helt formatere harddisken og alle mine dirver lægger på harddisken. Men jeg kan ikke start windows op. Er der nogen der ved hvad jeg skai gøre?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 00:26 #1
Du har flere muligheder:

Sætte disker over i en anden maskine som slave og kopiere filerne ud.

Boote på en boot cd (søg på Hiren CD som kan downloades gratis) og så kopiere filerne ud med den til en usb key
Avatar billede ravencmp Novice
04. februar 2009 - 00:35 #2
Jeg kan meget varmt anbefale følgende:

http://www.drivermagician.com/

de har et kanon program som kan tage backuo af alle dine drivere på pc'en.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2009 - 00:44 #3
Kan drivermagician tage driver backup af en maskine der ikke kan starte. Det ville bare være cool
Avatar billede ravencmp Novice
04. februar 2009 - 01:02 #4
Ved det faktisk ikke, men jeg har ind i mellem gjort det at jeg hat taget backup af hele windows diret, kopieret alle filer ud af alle undermapper til windows og ind i en samlet mappe, overskrivende alle ældre filer (jeg bruger total commander: www.ghisler.com) og så gemme mappen et sikkert sted til jeg har installeret windows igen, hver gang den så beder om drivere henviser jeg til den mappe, når alle drivere så er installeret fra den mappe af sletter jeg mappen og kører drivermagician til tage backup af det hele.
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2009 - 11:28 #5
Drivere kan normalt hentes på pc producentns hjemmeside eller på bundkort producentens hjemme side
Avatar billede ravencmp Novice
05. februar 2009 - 08:56 #6
Det er korrekt at drivere som oftest kan hentes på producentens hjemmeside, men det er ikke altid nyest er bedst og det er heller ikke ALLE drivere man kan hente på nettet selvom man burde tro det
Avatar billede haverslev Novice
05. februar 2009 - 09:26 #7
Jo vil sige at alle drivere kan hentes på nettet, ikke alle på pc producentens hjemmeside, men kan være den skal hentes fra hardware delens hjemmeside eller på en tilfældig side hvor der er lavet links til andre sider.
Jeg har haft med med pc at gøre i mange år og må sige at jeg stort set kun har haft problemer med driver til 64bit systemer - simpelthen fordi de ikke er udgivet.

De drivere der ligger på pc / bundkortproducentens hjemmeside er afprøvet 100% og det er ikke nødvendigvis de nyeste der ligger der.