Avatar billede mental Nybegynder
03. februar 2009 - 20:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

pre-bios failure på dell... what to do...???

jeg har fået en dell dimension 8250 af en ven, ville sætte den op til min knægt... MEN!

den har altid virket fint, hos min ven.
men nu tænder maskinen godt nok, HDD tænder, CDrom tænder, blæser i: gfx kort, CPU, strømforsyning tænder. lys diode midt på bundkort tænder.
men der sker INTET!
ingen beep.
skærmen tænder ikke.
ingen bios.
nada.

bag på er der 4 kontrol dioder... og de er alle OFF - slukket.
i følge dell, "ingen strøm, eller prebios failure..."

det eneste jeg har gjort er at smide et gfxkort i, da der var ingen i maskinen. jeg har prøvet at smide et andet i, har også prøvet at pille det helt ud... koblet alle HDD og CDrom fra....
intet ser ud til at virke??
jeg kan ikke tvinge en beep lyd ud af den...

hvad gør man ud over at bande og råbe??
Avatar billede strych9 Praktikant
03. februar 2009 - 21:58 #1
Tag alle perifere enheder ud af maskinen sådan at der kun er skærm tilsluttet. Test om det virker.
Hvis ikke, så tag det grafikkort du har sat i ud, og sæt det gamle i og test igen.
Avatar billede mental Nybegynder
03. februar 2009 - 22:09 #2
...har været der...

der er ingen HDD, cdrom, diskette, lydkort i maskinen.
kun cpu, ram og grafikkort...
har prøvet med et andet grafikkort, har også prøvet helt uden grafikkort...
ingenting...

ingen beep...

de 4 kontrol dioder bag på er stadig slukket "ingen strøm, eller prebios fejl"
Avatar billede mental Nybegynder
03. februar 2009 - 22:12 #3
jeg har også prøvet at pille cr2032 batteriet ud i 15min...
jeg har prøvet at resete bundkortet, med en jumper... (ved ikke om jeg gjorde det rigtigt....)

hvad fanden skal man gøre?
kan man ikke gøre noget ved den bios?
Avatar billede strych9 Praktikant
03. februar 2009 - 22:14 #4
Hmm ok

Sidder CPU ordentligt i soklen?
Er der kørt en fejlet BIOS update på den for nyligt? Den vil opføre sig sådan der hvis BIOS chippen mangler eller indholdet beskadiget.
Er kablet til power knappen sat i?

Ellers lyder det som en mb udskiftning..
Avatar billede mental Nybegynder
03. februar 2009 - 22:17 #5
bios update? nope...

kabel til power knappen??....
den skulle faktisk have fået nyt kabel til knappen...!
da det gamle blev revet over ved en fejl...
men! burde maskinen ikke starte, når resten starter?
alle blæsere starter jo??
Avatar billede mental Nybegynder
03. februar 2009 - 22:37 #6
cpu sidder fint i soklen, har lige tjekket...
Avatar billede mental Nybegynder
04. februar 2009 - 12:16 #7
Ingen? Der er har en løsning eller forklaring på mit problem?

Den er måske ikke til mere?
Avatar billede mental Nybegynder
18. maj 2009 - 21:48 #8
lukket
Avatar billede strych9 Praktikant
19. maj 2009 - 06:27 #9
Hvad var der galt i sidste ende?
Avatar billede mental Nybegynder
21. maj 2009 - 01:38 #10
fandt aldrig præcist ud af det...

der var "intet at stille op", så da det var en ældre brugt maskine, røg den bare ud til højre...

regner med det var et dødt bundkort...
Avatar billede strych9 Praktikant
25. maj 2009 - 09:50 #11
Så som jeg skrev tidligere "Ellers lyder det som en mb udskiftning.."
Konceptet bag eksperten.dk er at uddele point til besvarelser, og ikke til dig selv. Det er ligemeget nu, men vær lidt mere oppe på det i fremtiden. :)