Avatar billede tmoldt Nybegynder
03. februar 2009 - 20:42 Der er 2 kommentarer

IE 7,0 / 8,0

Jeg har en maskine her der IKKE kan opdatere IE 6,0 til 7,0
dvs hverken via microsoft Update eller vha den downloadede installationsfil  (IE7-WindowsXP-x86-dan)

jeg kan heller IKKE få Google Earth til at virke / installere på maskinen.

Alle de andre opdateringer kommer fint v.h.a microsoft Update,
nogen der har nogen ideer hvad der kan være galt ???

Maskinen kører fint med IE 6,0
Avatar billede gratus Nybegynder
04. februar 2009 - 10:45 #1
IE 7,0
Jeg har det samme problem.
Jeg har en 3 år gammel Fujitsi Siemans stationær windows XP HOME EDITION.
Den har hele tiden været opdateret fint, også til og med IE7.

Da jeg fik problemer med at komme på internettet, og det blev udelukket at det var nettets fejl, måtte jeg til sidst få hjælp til at reinstallere pc´en. ( recovering). Det lykkedes fint med alle opdateringer og og servicepakke sp3 som jeg også have før.

Men IE7 blev kun hentet ned, men blev ikke installeret. Microsoft vil meget gerne ( gult logo) opdatere pc´en til IE7.

Alt er næsten prøvet. Først af afinstallere sp3 for dernæst at opdatere eller  downloade IE 7. Jeg har prøvet om den kan tage IE 8, men nej.
Jeg har haft supporter på. Brugt mange timer.
Maskinen kører nu med IE 6, nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede tmoldt Nybegynder
08. februar 2009 - 11:41 #2
Jeg lurede lidt hvordan , og hvilke andre problemer i havde med tilsvarende fejl, og faldt over et indlæg fra

SIBIDOR

http://www.eksperten.dk/spm/860476

det virkede og jeg takker for indsatsen.

Hvis man forsøger at installere IE-7, og det ender med,
at "det ikke kunne fuldføres", så kig først i mappen
C:\ Windows efter den lille fil: IE7.log, åbn den og print ud,
så man kan se den lange streng af tal & bogstaver, der følger efter
"IECUSTOM: Unwriteable key". Det er den adresse man skal finde i registry.
Indledningen til strengen er: "HKCR" der betyder HKEY_CLASSES_ROOT
HKCR\Interface\{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}. jeg tror at
det er denne som går igen på de fleste med installations fejl, der kan måske være
flere der skal ændres, det vil fremgå af loggen.
Gå ind i Registry, find adressen, og vælg "Tilladelser"
Så fik jeg et panel, som var til at forstå, og til at ændre i.
Som det stod, var det kun "Administrator" (på min PC, hvem det så er)
som måtte noget, og der var kun tilladelse til at læse - så her var fejlen.
Jeg har ændret til / sat flueben ved, at "Alle"/ eller dig som administrator, må få både
fuld kontrol og læse.

Det viste sig, at min rettelse / ændring af "Tilladelser"
som beskrevet lige ovenfor var det, der skulle til.
Ved start af PCen her til formiddag kom der helt uopfordret
en melding: Opdatering er klar, skal den installeres nu ?
  Jeg klikkede bare OK, så kørte hele installation.
Den sluttede uden nogen fejlmeldinger og bad kun om genstart.
Det lod jeg så PCen gøre - og nu fungerer Internet Explorer # 7.