Avatar billede putjong Nybegynder
03. februar 2009 - 20:39 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

kopi af hardisk med windows vista over på helt identisk hardisk som er slave 250Gb

Hej allesammen . er der et godt program som kan lave total back up af master hardisken til slave, så man ved nedbrud bare can bytte om på diskene. begge er samme fabrikat med 250Gb Pcen er med windows vista 32 bit , dog er pc 64 bit .
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2009 - 20:42 #1
Linux kan med DD kommandoen tage helt identiske bit for bit kopier, bruges bl.a til retslige undersøgelser. ellers kan du faktisk boote din maskine på en boot CD og så kopiere filerne fra C drevet til din slave disk som du derefter vil kunne sætte i som master.

Kig på Hiren CD eller brug en simpel linux boot cd som ubuntu eller knoppix
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
03. februar 2009 - 20:43 #2
Jeg har med held brugt [url=http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/Acronis True Image Home[/url] til at flytte en Vista 64 bit fra 2 x 500 gb diske i raid 0 til til 2 x 450 gb diske i et andet raid 0.

Så det virker ret gennemført og kørte uden problemer. Det findes desuden i en test-version så du kan prøve uden at købe.
Avatar billede oskar Nybegynder
03. februar 2009 - 21:15 #3
Jeg har med stor fornøjelse brugt http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm som måske er en anelse nørdet, men til gengæld er det gratis til privat brug.
Avatar billede putjong Nybegynder
06. februar 2009 - 17:55 #4
Hej, min ide var at bruge vista, havde nu ikke tænkt at skulle blande andre styresystemer på min PC