Avatar billede rolandnl Nybegynder
03. februar 2009 - 19:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man sætte ram antal på grafik kortet ned?

Jeg kører med et 32 bit system, hvilket giver et max ram antal på 4,3 GB (2^32) - antal ram grafik kortet har.
Mit system har 4 GB ram og et Nvidia GFORCE 9800 grafikkort med 1 GB ram, derfor har jeg kun 3 GB ram til rådighed for windows applikationer.

Mit spørgsmål er: Kan jeg nedsætte det læste ram antal på grafikkortet til 512 kb, istedet for 1024? Jeg kunne forstille mig at det lå i selve driveren, og derfor kunne ændres.
Jeg har nemlig problemer med at at rammen bliver brugt, men har ingen programmer der kan bruge 1024 kb ram i grafikken.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
03. februar 2009 - 20:11 #1
Tror du mener 512Mb og ikke 512kb...

Det skulle du gerne kunne ændre inde i indstillnger for grafikkort.
Avatar billede rolandnl Nybegynder
03. februar 2009 - 20:34 #2
Ja - mente Mb og ikke Kb - og mente også 256 Mb i stedet for 512 Mb (GeForce 9800 har kun 512Mb).

Jeg kan desværre ikke finde den funktion nogen stedet under instillinger.
Avatar billede dboy26 Nybegynder
04. februar 2009 - 01:40 #3
så vidt jeg ved sidder ram på grafik kort og bruger ikke dem der sidder i pc, med mindre din bios er indstillet til dette..
Men grunden til at du kun kan se 3Gb ram er fordi 32bit system ikke understøtter 4Gb og derfor kun viser 3Gb..
Det er kun 64bit system som kan klare 4Gb..
Andre må rette mig hvis jeg tager fejl..

Jeg har også kun 32bit og 4Gb monteret og ser kun at den finder 2,7Gb.. altså er det frås og smide 4Gb i 32bit system..

Mener ik du kan sænke dine 1024 ram til kun 256Mb på grafik.

lidt om 32 bit og 4Gb problem som jeg beskriver:
http://blogs.msdn.com/hiltonl/archive/2007/04/13/the-3gb-not-4gb-ram-problem.aspx
Avatar billede rolandnl Nybegynder
04. februar 2009 - 02:30 #4
Takker for svaret. Hvordan dælen giver jeg dig de 30 point?
Avatar billede rolandnl Nybegynder
04. februar 2009 - 02:31 #5
ah - du har kun lavet en kommentar. Lav et svar så jeg kan få afsluttet tråden :D
Avatar billede dboy26 Nybegynder
04. februar 2009 - 21:27 #6
ok her er et svar