Avatar billede miclu Nybegynder
02. juli 2001 - 20:49 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Batteri på bundkort

Efter at have skiftet batteriet vil computeren ikke starte op. Den udsender et langt og 2 korte bib.
Er der nogen der kan tyde det?

Samtidig er der en der har fortalt mig at det nye batteri måske har omvendt polaritet i forhold til det gamle. Altså at det er et forkert batteri jeg har fået hos min boghandler.
Det nye har minus i \"midten\" er det normalt?
Avatar billede makse Nybegynder
02. juli 2001 - 20:51 #1
Check at grafikkortet sidder ordentligt i sit slot.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juli 2001 - 20:52 #2
hvis det er en Award..
Skræmkort fejl!
http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Avatar billede perj Nybegynder
02. juli 2001 - 20:53 #3
Kig i manualen, der står også noget om disse dyt - båt lyde.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juli 2001 - 20:53 #4
tag dit grafikkort ud, sæt det i igen.. det tyder på at det er \"faldet\" ud at slottet.. så du skal bare sætte det på igen..
Avatar billede perj Nybegynder
02. juli 2001 - 20:56 #5
Hvis batteriet sidder forkert, vil din bios glemme opsætningen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juli 2001 - 20:59 #6
det er ikke batteriet..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juli 2001 - 21:00 #7
så ville den komme med en anden fejl!
CMOS Battery BIOS verifies that CMOS byte 0D is set which indicates the CMOS battery power.  Suspect the battery first and the CMOS second
http://www.bioscentral.com/postcodes/awardbios.htm
Avatar billede miclu Nybegynder
02. juli 2001 - 21:25 #8
I havde ret, sørme om jeg ikke kunne trykke grafikkortet et godt stykke ned.

Tak skal I ha\'
Mic
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juli 2001 - 21:26 #9
Takker for Pointz. ;o)
Avatar billede makse Nybegynder
02. juli 2001 - 21:54 #10
Velbekomme. Takker for point. :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
03. juli 2001 - 08:44 #11
MAKSE : Tillykke med \'le plaze numero UNO\', eller hvad det nu må hedde ......