Avatar billede luke_56 Nybegynder
03. februar 2009 - 07:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Program til monitering af TCPIP trafik

Hej

Jeg har en 2003 server, som kommunikerer via TCPIP med en ikke pc/server.

Kommunikationen sker over mobilt netværk, som afregnes på trafik, og jeg har brug for at optimere (mindske) mængden af data.

Til hjælp til det, har jeg brug for et program, der kan monitere mængden af trafik til en bestemt IP over en bestemt periode. Altså fortælle antal pakker eller MB over en bestemt periode.
Programmet skal være freeware og kunne køre på Win2003 server

mvh

Luke
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2009 - 08:33 #1
Det kan WINDump der er en sniffer. Du kan dumpe alt trafik til en fil og på den måde se hvor mange Mbyt du sender og modtager. Du kan også dumpe alt trafik til eller fra en specifik IP, en specifik port eller en spicifik protokol til en fil.

WINDump fås med en grafisk flade til, så hedder den Wireshark
Avatar billede riversen Nybegynder
03. februar 2009 - 08:36 #2
du må kunne hive det ud via snmp... prtg traffic grapher.