Avatar billede dytte3540 Nybegynder
02. februar 2009 - 21:54 Der er 12 kommentarer

Hijacker eller virus

Hjæææælp.
Jeg kan ikke få lov at opdatere mine virusdefinitioner - siger at der ikke kan etableres forbindelse.
Jeg bliver viderestillet til mærkelige sider, når jeg vil gå ind og downloade f.eks. Spybot. Eller også sker der det, at siden ikke kan vises.
Loggen fra Hijackthis ser sådan ud:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:46:00, on 02-02-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\WINDOWS\System32\regsvr32.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\system32\01b77paK.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Helle\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: offersfortoday browser enhancer - {A4BE3FC7-4624-6717-94F1-4EB2B34D94C5} - C:\WINDOWS\system32\ncndxdpetzyjogig.dll
O2 - BHO: offersfortoday - {d8bda8f9-7462-d895-f155-7262292ffb40} - C:\WINDOWS\system32\nsy8.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [brastk] brastk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bwdtwgvoqoo] C:\WINDOWS\System32\regsvr32.exe /s "C:\WINDOWS\system32\ncndxdpetzyjogig.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_1_0
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098098134250
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://wwwimages.adobe.com/www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O18 - Filter: application/x-internet-signup - {A173B69A-1F9B-4823-9FDA-412F641E65D6} - C:\Programmer\Tiscali\Tiscali Internet\dlls\tiscalifilter.dll
O20 - AppInit_DLLs: karna.dat
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe
O23 - Service: getPlus(R) Helper - NOS Microsystems Ltd. - C:\Programmer\NOS\bin\getPlus_HelperSvc.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

Hvad kan jeg gøre???? Please help, jeg er ikke nogen ørn til computere.
Avatar billede outlaws Nybegynder
03. februar 2009 - 02:05 #1
Afinstaller Google toolbar via Tilføj/Fjern Programmer
03. februar 2009 - 06:30 #2
Jooooo - der er også mere end 'mistænkelige' elementer!!!

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Avatar billede dytte3540 Nybegynder
03. februar 2009 - 19:42 #3
Det lykkedes kun at hente og køre ccleaner. Når jeg prøver de andre links får jeg bare besked om at internet explorer ikke kunne vise websiden.
Jeg kan f.eks. heller ikke komme ind på Microsofts side med opdateringer, så viderestilles jeg til en helt anden internet-side.
Alm. sider som jp.dk går fint.

Jeg kunne heller ikke bruge dit link til Hijackthis, så jeg har kørt med det link, jeg havde, som virker:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:36:51, on 03-02-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\VIRUSfighter\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\VIRUSfighter\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fighters\configservice.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNetwk.exe
C:\Programmer\Fighters\licenseservice.exe
C:\Programmer\Fighters\updateservice.exe
C:\Programmer\Fighters\ScannerService.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\WINDOWS\System32\regsvr32.exe
C:\Programmer\Fighters\spywarefighter\SpywarefighterUser.exe
C:\VIRUSfighter\Npm\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\VIRUSfighter\Npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\system32\locator.exe
C:\VIRUSfighter\Nse\bin\NSESVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
c:\programmer\fighters\spywarefighter\SPYWAREfighterTray.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Helle\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [brastk] brastk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bwdtwgvoqoo] C:\WINDOWS\System32\regsvr32.exe /s "C:\WINDOWS\system32\ncndxdpetzyjogig.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [spywarefighterguard] C:\Programmer\Fighters\spywarefighter\SpywarefighterUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\VIRUSfighter\Npm\bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe AcRdB7_1_0
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098098134250
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://wwwimages.adobe.com/www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O18 - Filter: application/x-internet-signup - {A173B69A-1F9B-4823-9FDA-412F641E65D6} - C:\Programmer\Tiscali\Tiscali Internet\dlls\tiscalifilter.dll
O20 - AppInit_DLLs: karna.dat
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: getPlus(R) Helper - NOS Microsystems Ltd. - C:\Programmer\NOS\bin\getPlus_HelperSvc.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Unknown owner - C:\VIRUSfighter\Nse\bin\NSESVC.EXE" -daemon (file missing)
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PTK License-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\licenseservice.exe
O23 - Service: PTK Live Update-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\updateservice.exe
O23 - Service: PTK Scanner-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\ScannerService.exe
O23 - Service: PTK SharedAccess-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\configservice.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

Jeg har kørt en scanning med VirusFighter, den fandt
delself.bat og cont_offersfortoday-remove.exe i c:\windows\system32.

Er der snart andet at gøre end at smide 'putteren' ud ad vinduet??
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2009 - 20:29 #4
Hent de nævnte programmer, du har problemer med, på en anden pc, gem dem på dvd-rw eller USB flash eller hvad nu nu har og installer dem derfra.
Avatar billede ravencmp Novice
04. februar 2009 - 00:18 #5
Jeg kan varmt anbefale at hente startup controlpanel og køre det: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml, disable alt du ikke lige ved hvad er, og genstart.

Evt. kan du scanne din maskine igennem via http://housecall65.trendmicro.com

Hent dernæst Spywarefri's oprydningspakke:
http://www.ravencomputers.net/software/swf-tools.zip og følg vejledningen derfra, det burde rydde det meste af vejen.
04. februar 2009 - 06:29 #6
Gør som <john_stigers> skriver <03. februar 2009 kl. 20:29:19> ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2009 - 20:42 #7
til phahh3_2>
http://www.eksperten.dk/spm/862334
"du hoster en version, der er forældet. Det kan i værste fald betyde at brugeren bruger programmerne med forkert vejledning, hvilket vil medføre, at computeren crasher."

Dytte3540 - du skal IKKE bruge det der linkes til af phahh3_2.
Avatar billede dytte3540 Nybegynder
05. februar 2009 - 09:32 #8
Så her jeg prøvet at udlæse Malwarebytes setup-filen til en ubs-nøgle - jeg kan ikke få lov at køre set-up på den inficerede pc - den står lige og tænker et par sekunder, der vises ikke noget i joblisten.
Så installere jeg Malwarebytes på en anden pc og overførte hele mappen til den inficerede maskine - programmet vil ikke køre, der sker ikke noget andet end den tænker et par sekunder.
Andre .exe-filer kan jeg godt køre, f.eks. CCleaner.exe.

Der må være et eller andet på maskinen, som genkender web-sider, hvor man kan hente virus/spywareprogrammer, og som sørger for at man ikke kommer ind på de sider.

Jeg har ikke turdet prøve "Jeg kan varmt anbefale at hente startup controlpanel og køre det: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml, disable alt du ikke lige ved hvad er, og genstart" fra phahh3_2, for jeg er ikke så meget pc-haj, så jeg helt har styr på hvad der er hvad.
Avatar billede dytte3540 Nybegynder
05. februar 2009 - 21:06 #9
Fik en ide - jeg omdøbte setupen til dytte.setup - så kunne jeg godt køre den og få programmet installeret. Samme metode med .exe-filen - dog kunne jeg ikke opdatere til nyeste definitioner i første runde.

Her kommer mine 2 logs:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Database version: 1654
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-02-05 (19-56-03).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Objekter skannet: 123029
Tid tilbagelagt: 27 minute(s), 4 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 8
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 2
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 1
Inficerede Mapper: 2
Inficerede Filer: 23

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{9233c3c0-1472-4091-a505-5580a23bb4ac} (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\antiviruspro2009 (Rogue.Antivirus2008) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\MSFox (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\tdssdata (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\tdss (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\smwin32.mdr (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{a4be3fc7-4624-6717-94f1-4eb2b34d94c5} (Adware.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a4be3fc7-4624-6717-94f1-4eb2b34d94c5} (Adware.BHO) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\bwdtwgvoqoo (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\brastk (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\DisableTaskMgr (Hijack.TaskManager) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Solt Lake Software (Rogue.ProAntispyware2009) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Solt Lake Software\Pro Antispyware 2009 (Rogue.ProAntispyware2009) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\Temp\TDSS118a.tmp (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Temp\TDSS168b.tmp (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Temp\TDSS1cd5.tmp (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Temp\TDSS2502.tmp (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Temp\TDSS768.tmp (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Temp\TDSSc89.tmp (Trojan.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\01b77paK.exe (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSScfum.dll (Trojan.TDSS) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\TDSSnrsr.dll (Trojan.TDSS) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\TDSSofxh.dll (Trojan.TDSS) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\TDSSriqp.dll (Trojan.TDSS) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\drivers\TDSSpaxt.sys (Trojan.TDSS) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\ncndxdpetzyjogig.dll (Trojan.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\default.htm (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\01b77paK.exe.a_a (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\getfn32.dll (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\av.dat (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Poul\results.txt (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Helle\Lokale indstillinger\Temp\wrdwn5 (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Helle\Lokale indstillinger\Temp\wrdwn8 (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\TDSSfxwp.dll (Rootkit.Agent) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\TDSSrhym.log (Trojan.TDSS) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\TDSStkdv.log (Trojan.TDSS) -> Delete on reboot.

Og næste:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Database version: 1731
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-02-05 (20-09-09).txt

Skan type: Hurtig skanning
Objekter skannet: 62799
Tid tilbagelagt: 4 minute(s), 26 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 2

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\pacyxsssaymcnjk (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\pacyxsssaymcnjk.exe (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\Temp\TDSSfe7f.tmp (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

Og nu opfører maskinen sig helt normalt, synes jeg.

Her kommer loggen fra Hijackthis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:04:03, on 05-02-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\VIRUSfighter\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
C:\VIRUSfighter\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\SCardSvr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fighters\configservice.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNetwk.exe
C:\Programmer\Fighters\licenseservice.exe
C:\Programmer\Fighters\updateservice.exe
C:\Programmer\Fighters\ScannerService.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe
C:\Programmer\Fighters\spywarefighter\SpywarefighterUser.exe
C:\VIRUSfighter\Npm\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
C:\VIRUSfighter\Npm\bin\NJEEVES.EXE
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\system32\imapi.exe
C:\WINDOWS\system32\locator.exe
C:\VIRUSfighter\Nse\bin\NSESVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
c:\programmer\fighters\spywarefighter\SPYWAREfighterTray.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Helle\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\S2O0RGYP\HiJackThis[1].exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Genvej til egenskabsside for High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE2] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE2.0\OpwareSE2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [spywarefighterguard] C:\Programmer\Fighters\spywarefighter\SpywarefighterUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\VIRUSfighter\Npm\bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Programmer\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashUtil9f.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashUtil9f.exe (User 'Default user')
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra button: (no name) - {B205A35E-1FC4-4CE3-818B-899DBBB3388C} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Encarta Search Bar\ENCSBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.msn.dk
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098098134250
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://wwwimages.adobe.com/www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O20 - AppInit_DLLs: karna.dat
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: CA License Client (CA_LIC_CLNT) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmt.exe
O23 - Service: CA License Server (CA_LIC_SRVR) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\lic98rmtd.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: getPlus(R) Helper - NOS Microsystems Ltd. - C:\Programmer\NOS\bin\getPlus_HelperSvc.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Event Log Watch (LogWatch) - Computer Associates - C:\Programmer\CA\SharedComponents\CA_LIC\LogWatNT.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Nse\bin\NSESVC.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\VIRUSfighter\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PTK License-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\licenseservice.exe
O23 - Service: PTK Live Update-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\updateservice.exe
O23 - Service: PTK Scanner-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\ScannerService.exe
O23 - Service: PTK SharedAccess-FIGHTERS-37333603 - SPAMfighter - C:\Programmer\Fighters\configservice.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

--
End of file - 8947 bytes

Jeg tror jeg er reddet, så 1000 tak for hjælpen, I er bare go'e !!!!! :-)

Lige et tillægsspørgsmål, når I ved så meget:

Hvad skal man vælge af antivirus m.v. for at have den bedste beskyttelse af sin maskine? Hvad kan I anbefale??
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2009 - 22:20 #10
Kig hvad Team Spywarefri anbefaler: http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken.html
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2009 - 22:22 #11
Personligt bruger jeg den gratis Avast og Super antispyware samt en god gang selvdisciplin - det har holdt de værste ting væk indtil videre :)
Avatar billede dytte3540 Nybegynder
06. februar 2009 - 08:17 #12
Alletiders. Og endnu en gang 1000 tak for al hjælp.