Avatar billede pagh80 Nybegynder
02. juli 2001 - 20:12 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

lidt hjælp til diablo 2

jeg spiller diablo 2 over en proxy-server.
Jeg kan godt gå ind i \"open battle net\" og spille, men hvis jeg vil ind i normal battle net, får jeg hele tiden beskeden \"REALM DOWN\"

Kan det have oget at gøre med, at jeg har en firewall installeret på min server computer?

Jeg kan i øvrigt, godt gå ind og spille diablo 2 over normal battle net, på comp. som er server.
Avatar billede tkirk Nybegynder
03. juli 2001 - 00:44 #1
FireWall burde ikke have nogen betydning når man spiller Diablo II. Diablo II bruger de porte som du har åbne.

Hvilken Realm prøver du at komme på? Hvilke instillinger har den FireWall serveren kører med?
Avatar billede pagh80 Nybegynder
03. juli 2001 - 22:21 #2
Allerførst tak for interessen.  :)

Jeg prøver at komme ind i gatewayen europa, men de andre virker heller ikke. (jeg bruger winproxy)

Der står lidt om det her, men ved ikke hvordan jeg åbner en port:

Battle.net is now \"NAT Friendly\" and the Blizzard Entertainment games should work fine with most NAT implementations without ANY special settings. If you are behind a firewall you will have to open port 6112 and set it to receive inbound and outbound UDP and TCP packets. Unpatched versions of Diablo will also use port 116 and 118 for TCP/IP traffic. Diablo II users must additionally have port 4000 open for TCP/IP traffic.

Hosting/Playing a TCP/IP game (not on Battle.net):

In your Proxy/Firewall software, be sure port 4000 is open to send and receive TCP packets.

Hosting/Playing a game on Battle.net:

You must open port 6112 through port 6119, and 4000 to receive inbound and outbound TCP and UDP packets in your Proxy/Firewall software.

Avatar billede desperado Nybegynder
16. juli 2001 - 14:45 #3
det skulle være det !!
Avatar billede cooliceman Nybegynder
23. august 2001 - 16:54 #4
prøv at skifte realm (europe, asia, us west, us east)