Avatar billede flenner Nybegynder
01. februar 2009 - 18:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HP Pavilion dv7-1170eo

Hey
Har brug for lidt hjælp til en ny bærbar som skal bruges til hjemmecomputer til bla. "hyggecomputer", billedebehandling samt skal kunne kobles til fladskærms TV for at se film (derfor er en fjernbetjening ønskelig)

Har kigget lidt på en HP til kr. 6.832 - er den helt hen i vejret?
Er HP generelt ok?
Eller skal jeg vælge noget helt andet?

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=183625

Processor:
Processor AMD Turion X2 Ultra mobil teknologi ZM-82 / 2.2 GHz
Flerkernet teknologi Dual-Core
Cachehukommelse Type L2 Installeret størrelse 2 MB
RAM:
Installeret størrelse 4 GB / 8 GB (maks.)
Teknologi DDR2 SDRAM
Model SO DIMM 200-pin
Konfigureringsegenskaber 2 x 2 GB
Controller for lagring
Type Serial ATA
Serial ATA grænseflade Serial ATA-150
Lagring:
Harddisk 250 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Harddisk (2.) 250 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
Optisk lagring:
Type DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM / BD-ROM
Kortlæser
Type 5-i-1-kortlæser
Understøttede flashhukommelseskort SD hukommelseskort, Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, xD-Picture Card
Visning
Skærmtype 17" TFT
Maks. opløsning 1440 x 900 ( WXGA+ )
Widescreen-skærm Ja
Egenskaber BrightView
Video
Grafikprocessor/leverandør ATI Mobility Radeon HD 3450
Videohukommelse 512 MB
Total Available Graphics Memory 1789 MB
Audio
Lydudgang Lydkort
Overensstemmelsesstandarder Sound Blaster Pro
Egenskaber Altec Lansing højtalere
Lydindgang Mikrofon
Avatar billede h-dj Nybegynder
01. februar 2009 - 23:13 #1
HMMM står intet om den har HDMI udgang eller et stik til ekstra skærm.. nu ved jeg ikke hvor meget billedebehandling du arbejder med eller hvilken programmer.. men den bedste pc til billedebehandling er og bliver mac....
Avatar billede haverslev Novice
02. februar 2009 - 12:36 #2
Ganske fin maskine til dit brug - såfremt du ikke skal lave store 2D/3D billedebehandling i systemer a.la Rihno, Adobe C4 eller Rendering
http://www.rhino3d.com/
http://www.adobe.com/products/creativesuite/

Ps. maskinen HAR HDMI ifølge link:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=183625
Avatar billede flenner Nybegynder
04. februar 2009 - 13:29 #3
Tak.
Endnu et spørgsmål processeren er en AMD Turion er der stor forskel (hastighedsmæssigt) på en AMD Turin og en Intel Core 2 Duo? Vil normale mennesker kunne mærke forskel?
Avatar billede flenner Nybegynder
04. februar 2009 - 13:30 #4
Tak
Endnu et spørgsmål. Er der stor forskel i hastigheden på en AMD Turion X2 Ultra og en Intel Core 2 Due processor, sagt med andre ord er det bedre at gå efter en Intel processor end en AMD??
Avatar billede haverslev Novice
04. februar 2009 - 14:06 #5
En AMD Turion X2 på 2,oGhz eig en Intel Core2 duo på 2,oGhz kører med samme hastighed (frequens)
Men der er dog en lille smule forskel (målbar i bencmark osv), en Intel C2D kører/starter en lile smule hurtigere end en AMD.
Men i dagligbrug vil du ikke kunne mærke den lille forskel :)