Avatar billede pedeskede Nybegynder
01. februar 2009 - 15:41 Der er 10 kommentarer

Fejl ved opstart fra windows cd

hej folkens.
jeg ville til at formatere en ny komputer som har kørt i godt en måned men når jeg vil boot fra windows cd'en starter det som pleger og den undersøger konfigurationer osv og så kommer der blå skærm med fejlmeddeelse omtrænt der hvor man normalt skulle væge om man ille instalere windows eller reperere.. fejlkoden er:
Stop 0x0000007e
Pci.sys - address F748E0BF base at F7487000, datastamp 3b7d855c

hvordan kommer jeg uden om dette så jeg kan få lov at instalere?? jeg har prøvet med flere windows xp Home cd'er men den samme fejl kommer

vh Peder
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2009 - 15:51 #1
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2009 - 16:03 #2
1. Er din XP samme version, som den installerede? Hvad jeg mener er, at hvis din XP-skive er en gammel version, så kan det tænkes, at den ikke har de rigtige drive i sig, til at håndtere dit hardware, eller måske nærmere din pci-bus.

2. Du kan prøve, at sammenligne den installerede pci.sys med den version, der ligger på din skive.

/ptj_11
Avatar billede pedeskede Nybegynder
01. februar 2009 - 16:51 #3
det er det problem som vejmand henviser til.. dog kan jeg ikke få autostream til at sige god for hverken service pack 2 eller 3. den mener det ikke er servicepacs :S .. så kommer ikke videre..
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2009 - 17:22 #4
Autostream? hvad er det, gør mig klogere!

Prøv at se på dette link:

http://forums.windrivers.com/archive/index.php/t-63219.html
Denne omtaler også dit problem, og tilsyneladende løses det med en skive incl. sp1 eller højere.

/Ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2009 - 17:42 #5
"Autostream? hvad er det, gør mig klogere!"

Læser du de link der bliver lagt???
Avatar billede pedeskede Nybegynder
01. februar 2009 - 18:10 #6
autostream er netop det program man skal bruge til at lave den skive med sp2 på..

findes der et andet program for det er mega elendigt.. det vil hverken godkende 2 6 sp2 og 3 jeg har hentet ej heller godkende nogen af min xp skiver :S
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2009 - 18:14 #7
vejmand >> I hvilkket af de lagte links, er "Autostream" nævnt. Hvis det er "Slipstream" der menes, så er jeg med, ellers ikke.

/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2009 - 19:27 #8
Prøv at følge dette link http://www.spywarefri.dk/Forum/topic.asp?TOPIC_ID=47952 og klik på det indlagte link: Her er guide til hvordan du kan slipstreame SP2 til XP cd´en
Så kommer du hertil: http://www.young-andersen.dk/WindowsXP.aspx

Det er såmænd bare at følge de indlagt link.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2009 - 19:39 #9
pedeskede >> Måske du kan bruge dette: http://www.eksperten.dk/artikler/472
Avatar billede haverslev Novice
02. februar 2009 - 10:13 #10
Kig på "Leif Pedersen lavede tidligere på året et skriv om Nlite/sata.... (mig)
der er også en billede serie lavet at fromsej med
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no12