Avatar billede deathlydad Nybegynder
01. februar 2009 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Antivirus under opstart?

Hej.

Min mors pc er blevet inficeret af virus. Den genstarter konstant, men når under opstart aldrig længere end til log-in billedet, heller ikke ved valg af fejlsikret tilstand eller ved valg af sidst kendte konfiguration som virkede.

Jeg har brug for at kunne køre antivirus under opstart, men kan ikke lige finde nogen af antivirus-programmerne som kan det? Eller er det bare mig som sover?
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2009 - 11:56 #1
Hvorfor tror du det er virus?
Avatar billede lablo Nybegynder
01. februar 2009 - 11:58 #2
Prøv evt at checke for støv ved køleren. det kan også godt have en årsag. hvis den bliver for varm så genstarter den.
Avatar billede deathlydad Nybegynder
01. februar 2009 - 12:28 #3
Der er checket for varme, alle blæsere kører, ingen støv.
01. februar 2009 - 12:38 #4
Du skal sansynligvis igang med en "repair" -> http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 - nummer 4
Avatar billede deathlydad Nybegynder
01. februar 2009 - 17:12 #5
Så er den kommet op at køre :-).
Der var ikke virus eller for meget varme, men tilsyneladende probs. med boot. Pludselig kom den kun til stedet, hvor man trykker F1 for at komme i booten og så genstartede den. Den var fuldsændig ligeglad med noget som helst i diskette/CD/DVD-drevne.

Tjekkede alle kabler, kiggede efter om der var brændt noget af på bundkortet og pillede batteriet ud af bundkortet og i med det igen.

Wupti, så virkede den sgu :-)
Avatar billede deathlydad Nybegynder
08. februar 2009 - 23:06 #6
Hov, jeg havde ikke fået lukket spørgsmålet.