Avatar billede 383ci Nybegynder
01. februar 2009 - 10:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Deling af kalender i Outlook

Hej her

NEn der  kan fortælle mig hvordan jeg deler en kalender i Outlook mellem 2 brugerprofiler?
Altså så "hun" kan se, og skrive i, min kalender fra hendes profil så jeg kan se det fra "min"
Avatar billede be_nice Juniormester
01. februar 2009 - 11:18 #1
Når du åbner din kalender kan du vælge mellem at dele din kalender med andre, eller åbne en andens delte kalender.
Vælg funktionen "Del kalender" og følg anvisningen - her vil du kunne vælge mellem at andre kun kan læse i din kalender, eller om der også skal være mulighed for at skrive i din kalender.
Sig til hvis ikke du kan få det hen.
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
01. februar 2009 - 11:24 #2
Du kan læse hele vejledningen fra microsoft her:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP011111491030.aspx
/Be_Nice
Avatar billede 383ci Nybegynder
01. februar 2009 - 11:38 #3
Takker, jeg vil se på det når jeg kommer hjem. Læste lige vejlednngen som du linkede til, fatter ikke lige om "man" skal have en Exchange server?
For i første omgang er det jo blot på den samme bærbare vi skal kunne se hinandens kalender.
De navne "man" giver tilladelse må skulle være de samme som brugr/logon navnet til XP?
Avatar billede be_nice Juniormester
01. februar 2009 - 11:50 #4
For at benytte funktionen "Delt kalender" skal du kobles op via en exchange server.
Jeg ved ikke om man kan sætte det op når det skal køre på én og samme PC - men hvis jeg finder noget hører du lige.
/Be_Nice
Avatar billede 383ci Nybegynder
01. februar 2009 - 11:59 #5
Hmm, har godt nok en server stående men den køre ikke noget exchange af nogel art. Kun mediecenter.
Men det lyder da mærkeigt at en "så enkel sag" skulle kræve en server.
Avatar billede be_nice Juniormester
01. februar 2009 - 12:01 #6
Der findes åbenbart forskellige Add-Ons til at oprette en gruppekalender i Outlook - læs mere her:
http://www.gruppekalender.com/GKdemo.php
Jeg har ingen erfaring med sådanne, men måske kan andre i dette forum assistere med yderligere info.
/Be_Nice
Avatar billede 383ci Nybegynder
03. februar 2009 - 09:33 #7
Hmm, i hvert fald er et absolut ikke til at få til at virke uden Add-ons, efter jeg makkede med det.
Så må jeg prøve det, ved lejlighed.
Avatar billede CLK Nybegynder
03. februar 2009 - 11:15 #8
Hej,
Man kan udgive sin kalender online hos Microsoft og så igennem dem styre hvem der må abonnere på den.
Jeg har ikke selv rodet med det da vi bruger Exchange, men det er vist gratis og til at have med at gøre.
Du starter i Outlook (2007) med at trykke "Udgiv min kalender" i kalendervinduet.

Hvis det er 2 profiler på samme PC kan I lave en pst fil specifikt til denne kalender og så åbne den fra begge "outlooks", det går nok bare i ged hvis I har dem åbne på samme tid. Men det sker kun hvis I har flere brugerprofiler på PC'en. På denne måde slipper I for at lægge noget online.

Måske kan det bruges,

Christian
Avatar billede 383ci Nybegynder
10. februar 2009 - 12:42 #9
Hej igen

Forsøgte med det Add-ons Det virker (næsten) som ønsket så takker for svarene. Smid lige svar for point ;-)

/383ci
Der tænker over hvorfor det skal være så vanskeligt, når nu programmerne kanmeget mere end langt de fleste mennesker kommer til at bruge.
Avatar billede justrace Novice
10. februar 2009 - 12:56 #10
Fordi "de kan meget mere end de fleste får brug for", derfor. :D Hvor skal de sætte grænsen? Syntes da det ville være kedeligt at fylde min harddisk med en kalender med funktioner jeg ikke skulle bruge.
Avatar billede be_nice Juniormester
10. februar 2009 - 16:19 #11
Godt at du fik det hen - og tak for point.
/Be_Nice