Avatar billede ghml Nybegynder
01. februar 2009 - 01:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forkert www adresse på google til min hjemmeside

Google henviser forkert til min hjemmeside www.findpersoner.dk

Google henviser til: www.findpersoner.dk/function.mysql-query

Selvom jeg selv har tilmeldt siden til Google via google.com/addurl og skrevet den rigtige adresse. I starten var der korrekt henvisning, men nu er det pludselig forkert.

Jeg har købt domænet hos GratisDNS og de siger at det ikke er hos dem fejlen ligger. Mere herom på denne tråd:

http://forum.gratisdns.dk/snik-snak/forket-www-adresse-p-google

Nogen der kan hjælpe mig hvordan jeg retter denne fejl.

Der er samme fejl på mit andet domæne: forsvundnedanskere.dk som på google hedder: www.forsvundnedanskere.dk/FD_Forumindex.aspx

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2009 - 01:45 #1
du kommer med en masse irrelevant information - og mangler en masse information.

tilmelding af en side på en søgemaskine er på ingen måde en garanti for at blive fundet - enkelte artikler peger endda på at det ligefrem kan skade. Indeksering på langt de fleste søgemaskiner foregår ved at domains bliver fundet ud fra links på allerede kende sider.

gratisdns kan heller ikke gøre meget forkert - man kan selvfølgelig sætte noget uhensigtsmæssigt op, men tage kontrol over søgemaskiner kan de ikke.

Hvornår er domænet købt, hvornår er indholdet ændret, har de indekserede sider eksisteret og hvis hvornår er de fjernet... ?
Avatar billede madx Nybegynder
01. februar 2009 - 08:08 #2
Mht. optag i Google: De fleste opnår - og fastholder - deres optag i Google. Men Google garanterer ikke optag af websites - du skal i overført betydning gøre dig fortjent til det.

Din situation omfatter 3 websites
a) www.findpersoner.dk/
b) www.forsvundnedanskere.dk/

Og
c) www.netdetektiverne.dk/

Du skriver udtrykkeligt på de 2 første (a&b) at forretningen er lukket og henviser brugerne til c. Uanset årsag, er det ikke unaturligt at Google nedprioriterer dem, det gør det selv.

Så hvis jeg forstår din forretning rigtigt, så ønsker du at Google viser c, men ikke de andre?

Du kan gøre rigtig meget for at c er attraktiv for Google, så Google favoriserer denne og hermed er den synlige.

1. De 2 gamle domæner kan rent teknisk gives en "301 Moved Permanently" med en redirect til det nye. Hermed fortæller du Googles robot at gammelt indhold er erstattet af nyt. Brugerne bliver blot sendt videre. Om det kan lade sig gøre hos GratisDNS ved jeg ikke.

2. Du kan tilmelde det nye website til webmaster tools
http://www.google.dk/webmasters/tour/tour1.html

3. Du kan sikre dig, at gamle links til de gamle websites ændres så de peger på det nye.

Dit indlæg er meget af teknisk karakter. Men det handler jo mere om at brugerne ser rette website på en given søgning. Gør de ikke det og er trafikken på de gamle websites ikke faldet til tæt på 0?

Det kan iøvrigt tage ganske lang tid at få et døende website helt ud af Google. De gamle websites har blot 2-3 sider optaget i Google, så der er ikke meget tilbage.

Iøvrigt begavet service, du tilbyder dine brugere og dig selv her
http://www.netdetektiverne.dk/e/mailform/fejl404.php

Du kan forbedre siden hjælp til brugerne (ikke dig) ved at vise nogle links fra f.eks. menuen. Det vil hjælpe brugerne videre :-)
Avatar billede madx Nybegynder
01. februar 2009 - 08:38 #3
Og lidt mere for at netdetektiverne.dk bliver mest attraktiv:

Byg ikke sitet i frames, sådan som du har gjort nu. I bedste fald virker det nogenlunde, i værste fald bliver sitet ikke optaget i søgemaskinen. Pt. er det sidste situation.

For hver eneste side (forsiden er vigtigst)
Skriv 3-5 ord (maks 60 karakterer) i title
Skriv en god meta description (160 karakterer)

meta keywords anvendes stort set ikke af søgemaskiner, men hvis du absolut vil så hold det til nogle få keywords og ikke de ca. 50 du har nu. Det er overkill
Avatar billede plindstrup Nybegynder
01. februar 2009 - 17:07 #4
Er det ikke fuldstændigt ligemeget hvordan han får givet Netdetektiverne.dk en højere PR hos Google?

Som jeg ser problemet, så er det at Google, når den viser et resultat hvori findpersoner.dk indgår, at den så linker til en side der ikke eksistere, eller har eksisteret (For hvordan dælen skulle vedkommende kunne have oprettet en side med det navn? Og så endda et der er blevet indekseret af Google?).

Uanset om Findpersoner.dk er lukket ned, eller ej, så burde Google vise det korrekte. For mig at se så må vedkommende enten have en fil på sin server som Google har indekseret, eller også så fejler Google (Og jo - Google er ikke Gud, så Google's smarte teknik KAN godt fejle. Det har jeg selv oplevet).

Kan se at Findpersoner.dk har 60 hits pr måned. Ikke meget, men alligevel ganske relevant. Og hvem ved hvor mange potentielle hits vedkommende går glip af, nu når Google tydeligvis henviser til en side der ikke eksistere, eller har eksisteret?

Prøv at søge på Google efter Findpersoner.dk  -  det resultat BURDE Google ganske enkelt ikke vise, da en søgning på domænet burde vise til forsiden (index.XXX).

Jeg tænker at løsningen må være at smide en robots.txt der fortæller hvad der må og ikke må indekseres. Nu kan jeg ikke helt nøjagtig huske hvad man skriver i en sådan (men det kan findes på Google (ironisk?)).

Ved at sige at Google KUN må indeksere forsiden, så burde problemet kunne løses.

Og til alle jeres SEO experts wannabe's - prøv hellere at hjælpe ham med det reele problem, fremfor at komme med halvdårlige tips til optimering osv.
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2009 - 17:09 #5
nå ja - for robots.txt er jo gud i denne sammenhæng...
Avatar billede plindstrup Nybegynder
01. februar 2009 - 17:09 #6
Kan tilføje at du (trådopretter) bør rette henvendelse til dit webhotel. Såfremt du aldrig har set/hørt om function-mysql, så kan det nemt tænkes at det er en fejl hos dem.
Avatar billede plindstrup Nybegynder
01. februar 2009 - 17:11 #7
keysersoze > Med Robots.txt kan han fjerne resultater fra Google - det kunne være en rigtig godt start. Noget som Google på deres egne sider selv fortæller om.
Så om det er Gud eller ej aner jeg ikke. Men det er da bestemt en nem og relativ hurtig måde at få fjernet sin side fra Google.
Avatar billede ghml Nybegynder
01. februar 2009 - 17:13 #8
Alle de ting I har skrevet der har ikke noget med mit oprindelige spørgsmål at gøre!
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2009 - 17:17 #9
robots.txt er kun vejledende - i visse tilfælde kan det være direkte uhensigtsmæssigt at benytte den. Men korrekt, det kan være en start at forsøge med - jeg ville dog betydelig hellere finde årsagen fremfor at hovsa-løse det.

Og ghml, for at finde årsagen bliver vi nødt til at have mere information - bla de ting jeg spurgte om i første kommentar.
Avatar billede ghml Nybegynder
01. februar 2009 - 17:20 #10
Vrøvl, vrøvl, vrøvl
Lukker spørgsmålet
Avatar billede madx Nybegynder
02. februar 2009 - 10:58 #11
Hvorfor uddyber du så ikke?

Du ved måske ikke hvad du egl. ønsker hjælp til og snakker om - siden du så næsvist blot lukker...., det er ikke god tone. Vi gør alle en indsats for at hjælpe

Du kunne jo f.eks. have vedlagt et link, der viser dine forkerte resultater på Google ;-)