Avatar billede kasper_the_god Nybegynder
31. januar 2009 - 16:52 Der er 3 kommentarer

Opfylder denne computer mine krav?

Hejsa folkens!
Jeg har endelig besluttet mig for, at skifte mine gaaamle computer ud med en ny!

Jeg har et budget på omkring de 7000 kr. For dette vil jeg gerne have den bedste gaming pc som overhovedet muligt, dog har jeg nogle kriterier:
Den skal være samlet, da jeg ikke er særlig god til sådan noget med computer og det skal helst være fra et firma med god feedback (altså ikke føniks computer fx). Hvad jeg skal bruge computeren til, er fx at spille WoW og CS:S og dette vil jeg meget gerne kunne gøre i høj opløsning, da jeg er forholdsvis træt af at rende rundt med 5-10 fps! - Herudover ville det selvfølgelig være skønt hvis jeg også kunne spille nye spil i forholdsvis høj opløsning.
Jeg er også lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge Vista eller Win XP som styresystem, så vidt jeg har forstået har Vista 64 bit problemer med enkelte nye/gamle spil/applikation, vil dette skabe problemer for WoW og CS:S :S?

Jeg har kigget på denne computer:
http://topdata.dk/product.asp?product=5467 og jeg har hørt en masse godt om Topdata, så de burde vel være fine folk at bestille en computer fra?

På forhånd mange tak for hjælpen!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
31. januar 2009 - 20:26 #1
GTX260 burde du snildt kunne køre WoW med. Jeg har med forgængeren 8800GTX kørt WoW i 2.560 x 1.600 pixels i høj kvalitet. Spiller ikke CS:S så der kan jeg ikke sige noget kvalificeret.

Du kan se lidt om hvordan GTX260 klarer sig her: http://www.pcworld.dk/art/10507?page=1

Samsung-diske kan jeg generelt godt lide fordi de er så stille, bruger selv 4 x 500 gb samsung som sekundær disk og hører dem aldrig.

Jeg har selv valgt Vista 64 bit fordi jeg gerne vil kunne udnytte mere end 4 gigabyte ram (har 6 gb). Jeg har ikke oplevet problemer ift. 32 bit. Spiller selv Warhammer Online, Racedriver: GRID, Crysis og Far Cry 2 uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2009 - 09:47 #2
i roskilde ligger mmvision der laver ret gode maskiner.

til venstre kan du vælge alt efter temperament hvilken du ønsker.

http://www.mm-vision.dk/vishovedgruppe.asp?menu=computer

har lige lavet en for en kammerat med vista ultimate dk der var 100% i orden
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2010 - 13:13 #3