Avatar billede roweld Nybegynder
31. januar 2009 - 09:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

C5 V.3,0 flere digits i udskrift

Problemet er at der er mulighed for at indtaste ca. 32 digits i varenavn, men når der udskrives f.eks. faktura, flg. seddel eller lageroptællingsliste mangler 1/3. af teksten og dermed kan varen ikke altid identificeres.
Spørgsmålet er: hvordan ændre man dette således at der også udskrives 32 digits i udskrifterne?
Avatar billede mariaf Juniormester
31. januar 2009 - 17:32 #1
Du retter bare udskriften. Gøres under udviklingsmenuen i dos-versionen. Hvis det er faktura, så hedder den nok ordfaktura eller C5faktura.

I C5 kalder vi det stadig tegn. Mere så du ved det hvis du skal have hjælp udefra senere.
Avatar billede roweld Nybegynder
01. februar 2009 - 14:49 #2
Hej Mariaf
kan du prøve at forklarer hvad man lige nøjagtigt gør?
Avatar billede mariaf Juniormester
01. februar 2009 - 16:20 #3
Det kan jeg godt, men hvis du ikke forstod beskrivelsen, så forvent at det ikke er så nemt som det lyder.
Du starter C5 i dos-versionen. Under Generelt/tilapsning vælger du udviklingsmenuen. Her får du en ny gittermenu. Her vælger du Rep/Ret. Skal du rette faktura, så hedder rapporten Ordfaktura, følgeseddel Ordfølgeseddel. Åben rapporten. Stil dig på feltet med varenavn og tryk F6. Vælg format og så kan du ændre længden. Du skal nok regne med at flytte de øvrige felter, så det passer, og dette gøres ved at anvende Ctrl+F5.

Det er noget bøvl at ville have 40 karakterer ind på varenavnet. Vælg i stedet et kortere navn og brug så varenavn 2.
Avatar billede roweld Nybegynder
16. februar 2009 - 06:57 #4
Hej mariaf
Ja du har ret, det giver andre problemer.
De andre felter forskyder sig til højre.
Er det muligt at ændre dette?
Avatar billede mariaf Juniormester
17. februar 2009 - 22:22 #5
Nej, ikke andre end at bøvle med det til det passer. Du kan evt gå en skrifttype ned (fra 10 til 12 tegn pr. tomme)