Avatar billede ratsios Nybegynder
30. januar 2009 - 18:06 Der er 2 kommentarer

min computerer er langsom

hej
syntes min computer bliver langsommere og langsommere
jeg ved ikke om der er noget virus på, jeg har kørt en virus scan med bullgaurd hvor den fandt lidt, men syntes ikke det har gjort noget.
også har jeg en svchost der næsten altid står og tager 100mb af mine ram?
også kan jeg næsten ikke høre musik uden det lyder dårligt fordi min processer køre op og ned.

hvad kan jeg gøre?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:54:30, on 30-01-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Option\GlobeTrotter Connect\GtDetectSc.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\LckFldService.exe
C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\IoctlSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\TeamViewer\Version4\TeamViewer_Service.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Vtune\TBPanel.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe
C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe
C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\bullguard.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDPop3.exe
C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDMedia.exe
C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDClock.exe
C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\rapimgr.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Documents and Settings\Per\Skrivebord\ting\lcd\gMSN.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Documents and Settings\Per\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Programmer\HP\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: HP Print Clips - {053F9267-DC04-4294-A72C-58F732D338C0} - C:\Programmer\HP\Smart Web Printing\hpswp_framework.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {F0D4B231-DA4B-4daf-81E4-DFEE4931A4AA} - C:\Programmer\AskSBar\bar\1.bin\ASKSBAR.DLL
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {F0D4B239-DA4B-4daf-81E4-DFEE4931A4AA} - C:\Programmer\AskSBar\bar\1.bin\ASKSBAR.DLL
O3 - Toolbar: DAEMON Tools Toolbar - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Programmer\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Gainward] C:\Programmer\Vtune\TBPanel.exe /A
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAX] "C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\Smax4.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LCDMon] "C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LGDCore] "C:\Programmer\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe" /SHOWHIDE
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NVIDIA nTune] "C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneCmd.exe" boot "C:\Documents and Settings\Per\Lokale indstillinger\Application Data\NVIDIA Corporation\nTune\Profiles\nvsutil.nsu"
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på den mobile enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: HP Klipsamling - {58ECB495-38F0-49cb-A538-10282ABF65E7} - C:\Programmer\HP\Smart Web Printing\hpswp_extensions.dll
O9 - Extra button: HP Smart markering - {700259D7-1666-479a-93B1-3250410481E8} - C:\Programmer\HP\Smart Web Printing\hpswp_extensions.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1222000625171
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1222019488765
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {FD0B6769-6490-4A91-AA0A-B5AE0DC75AC9} (Performance Viewer Activex Control) - https://secure.logmein.com/activex/RACtrl.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BgLiveSvc) - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: BGRaSvc - BullGuard Ltd. - C:\Programmer\BullGuard Ltd\BullGuard\support\bgrasvc.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: GtDetectSc - OptionNV - C:\Programmer\Option\GlobeTrotter Connect\GtDetectSc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: LckFldService - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\LckFldService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: nTune Service (nTuneService) - NVIDIA - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\nTune\nTuneService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PLFlash DeviceIoControl Service - Prolific Technology Inc. - C:\WINDOWS\system32\IoctlSvc.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - C:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe
O23 - Service: TeamViewer 4 (TeamViewer4) - TeamViewer GmbH - C:\Programmer\TeamViewer\Version4\TeamViewer_Service.exe

--
End of file - 10727 bytes
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2009 - 21:35 #1
Hvor meget ledig plads har du på din harddisk?
Har du defragmenteret?

Læs dette igennem, og gør 100% som beskrevet!
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind.

***** HUSK AT OPDATERE INDEN SCANNING!!! *****
Avatar billede ratsios Nybegynder
31. januar 2009 - 12:06 #2
jeg har 40 på mit c drev hvor systemet er,
jeg har prøvet og defragmentere den hjælper ikke.
har også køre ccleaner igennem det hjalp heller ikke noget.

så kørte jeg det der malwarebytes anti-malware og her er log'en

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Database version: 1712
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-01-31 (12-03-53).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|H:\|)
Objekter skannet: 204722
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 53 minute(s), 2 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 11
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 2
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 4

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\TypeLib\{f0d4b230-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{f0d4b23a-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{f0d4b23c-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{b15fd82e-85bc-430d-90cb-65db1b030510} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{f0d4b231-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{f0d4b231-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{f0d4b231-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{f0d4b239-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{f0d4b239-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{f0d4b23b-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{f0d4b23b-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\{f0d4b239-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser\{f0d4b239-da4b-4daf-81e4-dfee4931a4aa} (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\Programmer\AskSBar\bar\1.bin\A2HIGHIN.EXE (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\AskSBar\bar\1.bin\A2PLUGIN.DLL (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\AskSBar\bar\1.bin\ASKSBAR.DLL (Adware.AskSBAR) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\AskSBar\bar\1.bin\NPASKSBR.DLL (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.