Avatar billede olpe Nybegynder
30. januar 2009 - 17:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Ny pc - overvejer bærbar frem for stationær

Overvejer at købe ny pc, da min gamle stationære har set bedre dage.

Jeg overvejer at købe mig bærbar, da jeg så kan tilslutte trådløs internet og bruge den i huset hvor jeg nu har lyst.

Er der noget jeg skal tage hensyn til af kvalitet med hensyn til skærm / synsvinkel.

Jeg bruger sådan set kun en pc til internettet, da jeg aldrig spiller spil da det ikke er noget som interesserer mig, så jeg behøver ikke tage hensyn til om den er egenet til diverse spil.
Ellers bruger jeg den kun til lidt office programmer og gemme digitale foto på harddisken.

Jeg har set lidt på nettet og fundet Acer til ca. 4800 kr.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1463718_(Wupti2).html

Nogen der kan fortælle lidt om specifikationerne om det er noget værd til mit brug eller om jeg skal holde fingrene fra denne pc.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2009 - 20:48 #1
Til dit behov er den ok.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2009 - 21:54 #2
nu kan jeg ikke anbefale noget direkte men det er en god ide og skifte til en bærbar da du samtidig vil kunne se dit elforbrug vil falde .

jeg bruger selv kun bærbar nu på 3 år og det kører fint blot ,men sørg for maskinen har minimum 2gb ram og så en sata disk som kører 7500 rpm så kører det godt

kører selv med en ibm t60 med 2gb og en sata 7500 disk

ligeledes sørg for batteriet har nok mah timer gerne 7500 mah
Avatar billede malikmoller Nybegynder
30. januar 2009 - 22:09 #3
kan den game?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2009 - 22:53 #4
nu er bærbare nok ikke lige skabt til spil .

skærmkortet er nok der problemet vil ligge mht ram på dette .

men hvis du vil spille fifa 2009 som jeg har hørt skulle trække vand så er bærbar nok ikke sagen
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2009 - 14:25 #5
"nu er bærbare nok ikke lige skabt til spil"

100% forkert.

Recomanded System Requiremetns FIFA 09:
Supported OS: Windows XP / Vista
Processor: AMD or Intel Dual Core Processor
Memory: 2 GB
Graphics: 7800 Nvidia graphics card or ATI equivalent
DirectX Version: DirectX 9.0c
Sound: DirectX Compatible
Hard Drive: 4 GB

Den maskine vil kunne trække det spil!
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
31. januar 2009 - 19:47 #6
Med dit behov kan du sagtens skifte til en bærbar. Jeg ville dog huske to ting;

1) Ergonomien: Det er knapt så behageligt at sidde med en bærbar i lang tid. Overvej derfor en 17" skærm til dine øjne og/eller et eksternt tastatur hvis du skal sidde meget med den.

2) Sikkerhed: Bærbare er frygtigeligt nemme at stjæle eller vælte kaffe ned i. Køb en ekstern USB-harddisk med lige fra starten af. Husk så at tage backup ned på den mindst en gang om ugen. Kan godt lidt WD MyBook diskene fordi de er stille og kommer med backup-software.
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2009 - 20:18 #7
Nu lars nævner ergonomien, så er det en god ting med sådan en her, da den både løfter skærmen op og giver luft til den bærbare: http://www.logitech.com/index.cfm/notebook_products/stands/devices/3064&cl=dk,da
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2009 - 20:51 #8
et billigt og andet alternativ til en bærbar er en asus eee box ,jeg er ved og teste en i 14 dage for og se om det er noget og må sige den ser lovende ud ifh til dens størelse