Avatar billede lexkorbs Nybegynder
30. januar 2009 - 15:49 Der er 3 kommentarer

Kan ikke få ÆogØ og Å ud af MySQL databasen, dumme charset ._.

Hej folkens.. Nu har jeg længe bikset med at få mine mysql datas med ÆØÅ til ikke at vise en firkantet flot kasse.

Jeg har ændret CHARSET på databasen til UTF-8 generel, og det samme gælder tabellerne.

Jeg bruger normalt navicat, men jeg har også prøvet at sætte en hurtig PHPmyAdmin op, og lavet en tabel deri, men det hjalp ikke noget.

Så hvad kan jeg mere gøre?
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. januar 2009 - 17:22 #1
Du skal også huske at anvende utf8 på din hjemmeside.
Så burde det virke.
Avatar billede JanusHoi Praktikant
30. januar 2009 - 17:32 #2
Avatar billede olebole Juniormester
30. januar 2009 - 21:58 #3
<ole>

Nej, det er en skidt idé at bruge utf8_encode og utf8_decode i dén situation.

lexkorbs >> Husk også at gemme dine dokumenter som utf-8 - ikke ANSI. Du kan evt. teste i Notepad's 'Gem Som' dialog

/mvh
</bole>