Avatar billede UFFE RICHTER Nybegynder
29. januar 2009 - 17:42 Der er 1 kommentar

frame med 2 afdelinger sat til 800 pix i breden

Jeg har forespurgt mange steder efterhånden, men har ikke kunnet få et svar.

Jeg har en index.htm som styrer menu, top, main samt blank.htm

Opgaven lyder på, at menu.htm skal væk, så der kun er de 3 andre tilbage. top samt hoved, skal sættes til 800 pix i breden, kan simpelt hen ikke få det til at virke, jeg bruger midlertid tables til at styre de 800 pix, men det ses i IE8 når man bruger stor opløsning, så derfor søger jeg denne løsning.

Please hjælp.

Jeg smider index.htm her, så i har noget at gå udfra:

</head>

<FRAMESET border=0

frameBorder=0 frameSpacing=0 rows=*,100%,*><FRAME frameBorder=0 marginHeight=0

marginWidth=0 name=blank noResize scrolling=no

src="navigering/blank.htm" target="_self"><FRAMESET

border=0 cols=*,220,540,* frameBorder=0><FRAME frameBorder=0 marginHeight=0

marginWidth=0 name=blank noResize scrolling=no

src="navigering/blank.htm" target="_self"><FRAME

frameBorder=0 marginHeight=0 marginWidth=0 name=menu

src="navigering/menu.htm"

style="BORDER-BOTTOM: rgb(0,0,0) 0px solid; BORDER-RIGHT: 0px solid; BORDER-TOP: 0px solid" scrolling="auto" target="indhold" noresize>

    <frameset rows="*,88%">

      <frame name="top" src="navigering/top.htm" target="indhold" scrolling="no" noresize marginwidth="12" marginheight="4">

      <frame name="main" src="navigering/main.htm" target="indhold" scrolling="auto" noresize>

    </frameset>

    <FRAME

frameBorder=0 marginHeight=0 marginWidth=0 name=blank noResize scrolling=no

src="navigering/blank.htm" target="_self"></FRAMESET><FRAME

frameBorder=0 marginHeight=0 marginWidth=0 name=blank noResize scrolling=no

src="navigering/blank.htm" target="_self"></FRAMESET></HTML>
Avatar billede UFFE RICHTER Nybegynder
30. januar 2009 - 17:08 #1
Da jeg ikke har hørt noget endnu, så har jeg fundet en anden løsning, som igrunden er ligeså god, og framefri...

Jeg har opdelt siden med en centreret 800 pix 2 rækker, den øverste ligger min flash fast og nederste min html, ganske simpelt og ligetil...