Avatar billede kingjean Juniormester
29. januar 2009 - 11:45 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Fremvise billeder via projektor

Hej eksperter!

Ja, jeg fik til opgave at finde et program, som kan vise billeder i fuld skærm uden at programmet selv vil skifte billederne.

Jeg troede det var nemt men nej.  Nu har jeg downloadet 3 programmer, og alle vil lave diasshows med intervaller.. som ikke kan sættes til uendeligt.

Altså jeg skal bruge et program (gerne meget simpelt), som skal vise billeder i fuld skærm... nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede michaelgm Nybegynder
29. januar 2009 - 12:09 #1
Kan et program som ACDSee ikke det?
Avatar billede kingjean Juniormester
29. januar 2009 - 12:45 #2
Jeg har brugt ACDSee meget førhen... men desværre.. den lider af det samme, som andre programmer. Max intervallet på deres slideshow er 30 sekunder, og er ikke støt på noget hvor jeg kan slå autoskift fra... ufatteligt (hvis) at noget så simpelt ikke er en del af programmerne.
Avatar billede kingjean Juniormester
29. januar 2009 - 12:50 #3
Så fandt jeg ud af det i ACDSee... efter lidt tilpasninger kan jeg nu dobbeltklikke på et billede, som kommer op i fuld skærm, og jeg kan skifte manuelt via piletasterne uden at der skiftes automatisk.

Du må gerne smide et svar Michael...  :-)
29. januar 2009 - 13:23 #4
Der er en anden mulighed ->

Inspireret af http://www.eksperten.dk/spm/842903

Altså bruge XP's egen "Fax- og billedefremviser"- men der er som default ~10 sekunders fremvisning...
Men ved at bruge "MS Tweak UI" http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe - punktet [Explorer][Slideshow] og sætte værdien til 0 (null) bliver billedet stående til DU selv taster pil op/ned til næste billed.
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 14:35 #5
øhhhmmmm Hvad med Irfanview? det er gratis og du kan sætte den til at være tidsstyret eller styret efter mus/keyboard input...
Avatar billede kingjean Juniormester
29. januar 2009 - 15:08 #6
Arrrhhh, karise_larry... det var en endnu bedre mulighed, da personen faktisk bruger WinXP.
Du må også gerne smide et svar.
29. januar 2009 - 15:10 #7
Ping...
(Det var et [svar] til delning mellem parter...)
Avatar billede michaelgm Nybegynder
03. februar 2009 - 16:57 #8
Godt du fandt ud af det