Avatar billede stagedk Nybegynder
29. januar 2009 - 02:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg

Jeg har et virkelig problem, hvilket resultere i at jeg ligger og spekulere og derved ikke kan sove.

Jeg er igang med mit grundforløb som elektriker på Teknisk Erhvervsskole Center og pludseligt er det gået op for mig at jeg overhovedet ikke har lyst til at være elektriker !.

Jeg vil faktisk meget hellere være Programmør, og jeg har jo så været inde og researche lidt (kunne bare intet finde :s),

Jeg har taget min 9'ende klasses eksamen på min folkeskole men har dog ikke haft tysk.
Jeg har derefter taget en 10'ende klasse / efterskole eksamen og er derefter optaget på TEC.
men jeg ved vidst nok at man skal have en gynasiel uddannelse for at blive programmør og for at få en gymnasiel uddannelse skal du have haft tysk.

Nogle der ved hvad jeg skal gøre for at blive programmør s: ?
Avatar billede Jensen DK Novice
29. januar 2009 - 08:38 #1
Et godt råd, bliv Elektrikker først, så har du noget til dårlige tider, det andet kan vel ordnes på aftenskole så du får adgang til uddannelsen.
Avatar billede momc Nybegynder
29. januar 2009 - 09:57 #2
Snakke med din studievejleder, det har teknisk skole.

Måske kan et par år HH det er vist kun 2 år eller HTX.

Det er ingen skam først at blive uddannet i en sen alder. Jeg fandt selv ud af det da jeg var 24, og jeg er ikke den ældste.

Man skal ikke være bange for at prøve noget andet. Man bliver stærkere af det.

Men tag en snak med studievejlederen på skolen de kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 10:20 #3
Det er da ikke et krav, at man har haft tysk, før man kan gennemføre en gymnasiel uddannelse...

  // Steeven
Avatar billede stagedk Nybegynder
29. januar 2009 - 12:22 #4
Tak for alle jeres svar, har netop snakket med min studievejleder, jeg er blevet meldt ud af skolen nu og skal starte på HTX efter sommerferien, jeg tager aftenkurser for at opsumere min matematik og mit tysk :).
og steeven, - jo du skal :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. januar 2009 - 12:40 #5
Hvorfor vil du have aftenkursus i mat og tysk mens du går på htx?
Jeg går på htx nu, og har mat a,dansk a, fysik a, engelsk a, og teknikfag a... Og tysk som valgfag hvis man er til sådan noget... Jeg husker man skal have haft tysk 2 år, i folkeskolen, men det har du ikke haft?
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. januar 2009 - 12:41 #6
arh jeg kan bare læse hvad du skriver =) sry.. men held og lykke med det!
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2009 - 12:44 #7
Du kan godt gennemføre STX uden tysk. Men så kræver det selvfølgelig, at du har et andet sprog at fortsætte med - fransk eller spansk fx.

Men nu har du valgt, og så er det bare med at klø på :)
Af aftenskoler har jeg selv benyttet FOF (www.fof.dk) til at få forbedret mit tysk og fransk. Dem vil jeg anbefale.

  // Steeven
Avatar billede momc Nybegynder
29. januar 2009 - 13:13 #8
Det var godt det hjalp at snakke med din studievejleder. HTX skal du hænge i det kan godt være en kamp. Men held og lykke med uddannelsen.

Momc
Avatar billede stagedk Nybegynder
30. januar 2009 - 17:01 #9
geforce - ikke imens :D, bare så jeg får matematikken banket lidt ind i hovedet inden jeg starter.
Avatar billede stagedk Nybegynder
22. marts 2009 - 20:04 #10
lukker (: