Avatar billede pr0phet Nybegynder
28. januar 2009 - 20:14 Der er 3 kommentarer

Hvilken uddannelse skal man vælge

Står lidt i et dilemma, pga. nedskæringer er jeg blevet fyrret og får pt. dagpenge fra min a-kasse.

Da det er enormt svært at finde arbejde som ufaglært i øjeblikket, har jeg besluttet at jeg vil starte på en uddannelse, gerne indenfor it sektoren.

Men hvilken uddannelse skal man vælge, for at der er gode jobmuligheder, samt mulighed for evt. videreuddannelse.

Jeg er ikke typen der gider side og glo i en bog, jeg vil hellere udføre i praksis, så studenter eksamen er udelukket.

Jeg har hvad der svare til 10. klasses eksamen, fra handelsskolen, samt 9. klasse fra folkeskolen og er pt. 24 år :)

Har kigget på disse:

Datatekniker
IT-supporter
Kommunikationselektriker
Telesystemtekniker
Avatar billede peder_taketwo Nybegynder
29. januar 2009 - 10:55 #1
Kan man ikke blive optaget på datamtikerstudiet uden en gymnasiel eksamen?
Hvis man kan det, så tror jeg det er det bedste bud.

Mvh Peder
Avatar billede pr0phet Nybegynder
29. januar 2009 - 11:08 #2
Fandt lige lidt info om datamatiker udd.
Adgangskrav til uddannelsen
For at kunne blive optaget på datamatikeruddannelsen skal du have en
gymnasial baggrund. Det vil sige have afsluttet en af følgende uddannelser
eller på anden måde have opnået kvalifikationer, der svarer hertil:
❖ Studentereksamen
❖ Højere handelseksamen (hhx)
❖ Højere Teknisk eksamen (htx)
❖ Højere Forberedelseseksamen (HF)
❖ Desuden giver informatikassistentuddannelsen også adgang til studiet.
Den adgangsgivende eksamen skal desuden omfatte (eller være suppleret
med) faget matematik på B-niveau.

SÅ den går desværre ikke.
Avatar billede peder_taketwo Nybegynder
29. januar 2009 - 13:18 #3
Ohh.. Så er det nok ikke det rigtige valg :P

Undskyld forstyrrelsen.

Mvh Peder