Avatar billede mainsmurf Nybegynder
28. januar 2009 - 05:53 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

SSD Harddisk

hej.
har set lidt på sådan en SSD HD. [url]http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=473629&searchArea=&Soegeord=[/url]
Ville lige høre om jeg skal bruge noget specielt til at kunne bruge den til OS disk.?
Har det her bundkort [url]http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=875P_NEO-FIS2R[/url]
på forhånd tak  ;)
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 11:19 #1
Den burde jo være lige til at butte i. Du bruger den bare som alm. HDD.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
28. januar 2009 - 12:18 #2
takker.. min gamle diske er nemlig begyndt at kører noget ustabil, så jeg tænkte nemlig på at prøve en SSD, de skulle jo være en del hurtigere.:)
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. januar 2009 - 22:19 #3
Til at læse men ikke til at skrive.
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 22:22 #4
Det kommer vel an på hvilken man køber.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. januar 2009 - 22:52 #5
Det komme også an på hvilken almindelig harddisk der sammenlignes med.
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 23:47 #6
Jow, for en RAPTOR ville jo nok være sjovere. :)
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
29. januar 2009 - 02:25 #7
Det kan være i vil foretrække den her. http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207560&searchArea=&Soegeord=raptor  har jeg nemlig fået anbefalet af en ven.  :)
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2009 - 06:24 #8
Ja, men i SATA II udgave, men den er dyrere. Men du skal huske lydniveauet, det kan være ret betydeligt på sådan en 10.000 rpm sag. Og lige den du linker til er ret slem.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2009 - 09:55 #9
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=469713&searchArea=&Soegeord=

eller en af disse
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389989&searchArea=&Soegeord=barracuda
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=467410&searchArea=&Soegeord=barracuda

7200.11 'ern er næsten lige så hurtig som velociraptor i den gennemsnitlige read/write hastighed, men har tilgengæld uanede mængder af plads.

Kloge mennesker mener at SSD'er bliver billigere her under 2009, men er det ikke endnu.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
29. januar 2009 - 10:09 #10
har også set på de store diske, men jeg vil kun have OS på den, ved godt man bare kan dele den op men har aldrig været meget for at dele en HDD. :)

Hvor meget har det at sige med den skrive hastighed på SSDén hvis den kun skal bruges til OS og det meste der vil blive gemt på den er et txt dokument i ny og næ, jeg er ikke den her i huset der laver mest kontor arbejde.  hehe
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
29. januar 2009 - 10:10 #11
orv lige en ps. til Justrace, understøtter mit motherboard kun sata150.?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2009 - 10:14 #12
Du har 2 Serial ATA/ 150 ports, så ja.
Avatar billede justrace Novice
29. januar 2009 - 11:40 #13
Jeg ville da gerne støtte dig i købet af en SSD, men det er nok noget skudt over, når du kan få langt mere for pengene, og samme hastighed, ved almindelig harddisk.

Ja, som dragonknight skriver, 2 x SATA 150.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
29. januar 2009 - 13:15 #14
tusind tak for info.
Det er nok muligt jeg bestiller den 74Gb Raptor. :)
Men helt klart bestiller jeg en 1Tb Raptor når jeg skal have ny lager disk. ;)

takker igen

hvordan virker det point sjov.??
har kigget rundt for at se hvor jeg kan give dem til.  :(
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
29. januar 2009 - 13:21 #15
orv lige en ps til.  ;)

SataII som du skrive Justrace, er det sata300 du mener så?
men den 74Gb´s disk er både i 150 og 300 så jeg skal jo bare have den 150. ik? :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2009 - 19:38 #16
Den er bagudkompatibel, og kan derfor køre sata150. På enkelte diske er der en jumper til dette, andre finder selv ud af det.
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
29. januar 2009 - 20:02 #17
super.. takker  ;)
Avatar billede mainsmurf Nybegynder
26. oktober 2011 - 20:10 #18
da der ikke kom et "svar" laver jeg selv en...
Købte en Raptor..