Avatar billede aprilia_rider Nybegynder
27. januar 2009 - 21:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Telefon er på engelsk efter update hvorfor?

Jeg opdaterede min telefon som er en nokia 6233 gennem nokias software update... Efter endt update er min mobil nu på engelsk... Jeg ville jo gerne have den på dansk igen... Kan dette lade sig gøre? Hvis ja HVORDAN?

Har prøvet at gå ind i telefonen og lave indstillinger om men man kan ikke vælge dansk...

Er bare helt tabt ang hvad det kan være HELP ME
Avatar billede nemlig Professor
27. januar 2009 - 21:44 #1
Det er fordi telefonen er købt hos en butik, som har parallelimporteret telefonen.
Telefonen er derfor ikke født med dansk, hvorfor du heller ikke har det efter opdateringen.
Jeg har prøvet nøjagtigt det samme. Du skal have afleveret telefonen i en butik, som kan lægge dansk software på.
Jeg bor i Esbjerg og fik det ordnet for 75 kr. hos en privat, som havde specialiseret sig i at unlocke simkort og lægge dansk software på telefonen.
Avatar billede nemlig Professor
27. januar 2009 - 21:45 #2
Og du undrer dig måske over, hvorfor du indtil nu har haft dansk software i telefonen. Det er fordi, at din telefon har fået lagt dansk software på ifm. parallelimporten.
Avatar billede aprilia_rider Nybegynder
27. januar 2009 - 21:51 #3
Kan man ikke få det ind igen? HAr kontaktet nokia og sprugt dem om sagen... Synes det langt ude
Avatar billede nemlig Professor
27. januar 2009 - 21:56 #4
Der kan sagtens lægges dansk software på, men du kommer til at betale for det.
Se min første kommentar.
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2009 - 23:20 #5
Fik du løst dit problem?
Avatar billede faran Nybegynder
10. marts 2009 - 13:53 #6
Når du køber en telefon, så kan du se, om den er parallelimporteret. På danske telefoner er det et "DK" på æsken og på samme måde vil være et andet lands, når det en parralelimporteret telefon. De fleste parallelimporeret telefoner i Danmark kommer fra UK.
Avatar billede nemlig Professor
10. marts 2009 - 14:06 #7
Men det kan jo være svært at vide om den er parallelimporteret, når man køber den på nettet. Og så er der nok ikke mange der er opmærksomme på denne problemstilling, når man køber telefonen, da den er med dansk software. Derfor er der nok ikke mange der spørger til om den er parallelimporteret.
Min Nokia telefon kom fra Tyskland. Det kunne Nokia Danmark oplyse udfra serienummeret.
Avatar billede nemlig Professor
10. marts 2009 - 14:10 #8
Til spørgeren:
Det er god opførsel, at give en tilbagemelding på den hjælp, du har fået. En tråd afsluttes med at tildele point, hvilket kræver et svar fra dem, som kommenterer eller dig selv, hvis du har ikke har fået svar på dit spørgsmål. Synes du, at du har fået svar på dit spørgsmål, skal du bede om et "svar" fra den/dem som du vil give pointene,l og de vil så give et svar, så du efterfølgende kan tildele point.
Avatar billede faran Nybegynder
24. november 2009 - 14:26 #9
Svar udbedes!
Avatar billede aprilia_rider Nybegynder
07. november 2010 - 11:09 #10
Mobilen blev efterfølgende smidt ud da den da ikke var hver at arbejde i:)