Avatar billede soren-t Nybegynder
27. januar 2009 - 18:49 Der er 2 kommentarer

Er Netgear WGR614 v7 langsom

Fra Cybercity kan jeg downloade med ca. 3.500 kb/sec. og uploade med ca. 425 kb/sec. Herfra deles forbindelsen via en Netgear Router WGR614 v7, opdateret til den seneste software, til 3 PCer. Hvis kun en af dem er aktiv, kører denne med de samme hastigher. Men hvis den ene uploader 50 kb bliver der utroligt langsom upload fra de andre - størrelsesordenen 20 kb/sec. I denne situation havde jeg forventet, at 425 kb/sec. - 50 kb/sec. = 375 kb/sec. var til rådighed for de to andre.
I et forsæg på at afhjælpe problemet, har jeg reduceret upload til 30 kb/sec. og det hjælper tydeligt.
Hvad er årsagen?
Og kan den omgås?
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. januar 2009 - 23:56 #1
Der er en ny firmware dateret Dec 16, 2008 til din model her: http://kbserver.netgear.com/products/wgr614v7.asp

Er din ældre, så prøv at opdatere til den nye, der afhjælper af og til problemer.
Avatar billede soren-t Nybegynder
28. januar 2009 - 21:39 #2
Ja, den har jeg installeret, men det hjalp desværre ikke!