Avatar billede sarge Nybegynder
27. januar 2009 - 18:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fryser ved opstart

Hej

Det er længe siden at jeg har været herinde men har selv kunne ordne mine problemer men denne gang har jeg virkelig brug for hjælp-

Jeg købet Medions nye Aldi PC MD 8838 eller  Akoya P7300, og den kørte som en drøm indtil for 3dage siden så begyndte den at fryse ved opstarte med Intel logoet, men man kunne altid bare trykke på F1 så kom man videre og uden problemer. Det gad jeg ikke i længden med en ny pc

Jeg har formatteret C-drevet og installereet Vista fra medfølgende dvd 6 gange uden at mit problem forsvinder

Problemerne forsatte og det tager nu 5-8 minutter hver gang jeg starte Vista op. 3-5 min. ved Intel logoet og så 3-5 min. ved skærmbilledet ved oversigten af controllers og nogle gange et par minutter ved Vista skærmbilledet. Derefter kører Pc'en fint

Medion Support i Danmark kan ikke hjælpe mig andet end at jeg kan sende den og så få undersøgt og så mangle min stationær i minimum 3 uger hvilket ville være en katastrofe

Hvad skal jeg gøre?

Jeg kan ikke komme ind via F1 eller Delete i BIOS
Er det BIOS? Der skulle ikke være nogen ny opdatering
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. januar 2009 - 19:54 #1
alt efter hvor du har købt den så ved jeg at Bilka låner  pc ud ved indlevering af pc til rep
så dette var måske en mulighed at spørge der hvor du har købt din pc

tror faktisk de skal stille et produkt til rådighed, men det kan du jo undersøge under købeloven
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. januar 2009 - 19:56 #2
Avatar billede sarge Nybegynder
27. januar 2009 - 20:21 #3
Hej Gunfar

Da jeg selv er erhvervsjurist så kender jeg til problematiken men ville nu helst løse det uden at sende den afsted, Aldi afleverer ikke en ny
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2009 - 20:34 #4
Du vil sikkert komme med en masse indsigelser men start med at køre en gang "chkdsk /r /f" der er gode muligheder for at det hjælper
Avatar billede gunfar Nybegynder
27. januar 2009 - 20:36 #5
ok

så har jeg ik andet herom
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2009 - 21:52 #6
"så har jeg ik andet herom" ?????
Avatar billede sarge Nybegynder
27. januar 2009 - 23:20 #7
Helgec

Det hjalp desværre ikke noget
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 06:53 #8
Åh!! tøv lige en kende, jeg reparerede en Aldi maskine for et med et lign. problem, problemet viste sig at være Bullgard. Kører din maskine med Bullgard så prøv at afinstallere programmet og installer i stedet et andet virus program f.eks. AVG - se iøvrigt http://www.helgec.dk/virus_etc.html
Avatar billede sarge Nybegynder
28. januar 2009 - 14:01 #9
Jeg har ikke Bullguard. Det fjernede jeg da jeg fik den og installerede AVG.
Jeg har prøvet mange forskellige variationer men ingen hjælper :-(
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 17:18 #10
Er du sikker på at du fik fjernet Bullguard korrekt?? prøv fra "regedit" at vælge -> rediger -> søg -> bullguard, hvid der findes noget er programmet ikke fjernet korrekt.
Du kunne også overveje at downloade, installere og køre "Advanced Windows care"
Avatar billede corleonedk Nybegynder
28. januar 2009 - 18:25 #11
Det kunne også være et usb problem...Så prøv når den er startet op næste gang,at hive alt usb ud af den undtagen mus/keyboard og genstart maskinen...Når den er færdig sæt så usb enhederne i igen en efter en og genstart igen..
Avatar billede sarge Nybegynder
29. januar 2009 - 15:06 #12
Det har jeg også haft på fornemmelsen men jeg har forsøgt kun at køre keyboard og mus men uden held
Avatar billede sarge Nybegynder
01. februar 2009 - 22:14 #13
Jeg har nu hevet alt ud og formatteret og nu starter den af en eller anden grund, så det må være USB relateret. Har hørt at andre har oplevet det med Vista. Lyder mærkeligt men det virkede
Corleone send lige et svar så du kan få pointene
Avatar billede corleonedk Nybegynder
02. februar 2009 - 09:16 #14
Ok skulle det ske en anden gang,så gå i enhedshånteringen og fjern alt usb.Undtagen mus og keyboard,og genstart så..Normalt virker den første metode,men nogen gange må du ty til enhedshånteringen.Og ja det er en Vista fejl..