Avatar billede 4ks Praktikant
27. januar 2009 - 12:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

erstat underscore med % værdi

Hej

Er der nogen der kender % værdien for underscore i en url, ligesom space er %20?

Mvh Henrik
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2009 - 12:32 #1
Mener det er %F5
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2009 - 12:34 #2
Sorry, %5F
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2009 - 12:37 #3
Du kan bruge denne converter: http://www.mikezilla.com/exp0012.html
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2009 - 12:40 #4
<ole>

Underscore er ikke et specialtegn, så underscore i en URL er underscore  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede 4ks Praktikant
27. januar 2009 - 12:46 #5
Det ser ud til at blive ö, hvad referere tallet til? Findes der mon en liste?
Avatar billede 4ks Praktikant
27. januar 2009 - 12:52 #6
%5F er god, takker
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2009 - 14:02 #7
Escaper du så også alle andre tegn fra A til Z? Undescore skal stadig ikke escapes  =)
Avatar billede 4ks Praktikant
28. januar 2009 - 18:03 #8
det var et link der skulle sendes fra et program, til en telefon og her blev underscore erstattet med blanke så urlen virkede, efter jeg erstatede underscore med %5f virker det fint.
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2009 - 22:04 #9
Så kunne noget tyde på, fejlen ligger et andet sted - f.eks. brug af forkert tegnsæt. Det betyder, du ikke har løst problemet, men at 'høm-hømmen' stadig ligger og lugter under den avis, du har lagt over den, så man ikke længere kan se den  ;o)