Avatar billede myheart Nybegynder
26. januar 2009 - 23:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Stifinder afsluttes

Hej alle sammen

Stifinder afslutter. sådan skriver min computer når jeg sætter min nye ektern harddisk i computeren og så lukker den programet ned så jeg ikke kan overføre filer til ekstern harddisk.
Hvad skal jeg gøre for at jeg kan bruge den?
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig...

På forhånd tak
Karina
Avatar billede welcor Nybegynder
26. januar 2009 - 23:39 #1
1. åben control panelet, find administrative værktøjer, og loggen
2. tilslut dit drev (klik fejlvinduet væk)
3. gå ind i loggen, og vælg "opdater" fra andet menupunkt.
4. se om der står noget under System med røde udråbstegn eller gule trekanter, som hentyder til problemets årsag.
5. post informationen her.
Avatar billede myheart Nybegynder
26. januar 2009 - 23:57 #2
Hejsa igen
Det har jeg nu gjordt, men kan ikke lige ud fra teksten hvad se hvad der er i vejen... Men det håber jeg du kan. Her kommer hele ramsen
På forhånd tak

Lognavn:      Application
Kilde:        Application Error
Dato:          26-01-2009 23:50:55
Hændelses-id:  1000
Opgavekategori:(100)
Niveau:        Fejl
Nøgleord:      Klassisk
Bruger:        I/T
Computer:      Karina-bærbar
Beskrivelse:
Program med fejl Explorer.EXE, version 6.0.6000.16771, tidsstempel 0x4907deda, modul med fejl unknown, version 0.0.0.0, tidsstempel 0x00000000, undtagelseskode 0xc0000005, forskydning med fejl 0x00000000, proces-id 0x6b0, programmets starttidspunkt 0x01c97ffdf4a900a8.
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Application Error" />
    <EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
    <Level>2</Level>
    <Task>100</Task>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2009-01-26T22:50:55.000Z" />
    <EventRecordID>66725</EventRecordID>
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>Karina-bærbar</Computer>
    <Security />
  </System>
  <EventData>
    <Data>Explorer.EXE</Data>
    <Data>6.0.6000.16771</Data>
    <Data>4907deda</Data>
    <Data>unknown</Data>
    <Data>0.0.0.0</Data>
    <Data>00000000</Data>
    <Data>c0000005</Data>
    <Data>00000000</Data>
    <Data>6b0</Data>
    <Data>01c97ffdf4a900a8</Data>
  </EventData>
</Event>
Avatar billede welcor Nybegynder
27. januar 2009 - 07:17 #3
http://www.updatexp.com/0xC0000005.html
giver et hint om at det er en dårlig device driver, som er problemet.

Check dit system ved at køre
sfc /scannow
fra "start | kør..."
Avatar billede Jensen DK Novice
27. januar 2009 - 08:05 #4
Virker det ikke så prøv en chkdsk, der er vejledning på linket.
http://www.gratisupload.dk/download/22739/
Avatar billede myheart Nybegynder
27. januar 2009 - 15:17 #5
Hej Silbidor
din metode kan jeg ikke få til at virke den skriver ( Chkdskd blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller batchfil )
Så jeg er stadig på barbund og har ikke fundet en løsning desværre
Avatar billede Jensen DK Novice
27. januar 2009 - 17:19 #6
Jeg kan se på dine tidligere spørgsmål at du bruger XP er du skiftet til Vista nu?
Eller er spørgsmålet bare lagt forkert, for du har lagt det under Vista.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. januar 2009 - 17:42 #7
Har du formateret din eksterne harddisk inden du vil bruge den??
Avatar billede myheart Nybegynder
27. januar 2009 - 20:32 #8
Jeg har godt nok vista nu... nej jeg har ikke formateret min ekstern harddisk fordi den er helt nu.. jeg har haft den til at virkel engang men nu vil  den ikke mere og skriver stifinder genstartes.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. januar 2009 - 07:00 #9
Den skal formateres inden den tages i brug, hvis du kan se drevet i Denne komputer, så højreklik på dit eksterne drev og vælg formater, tror ikke at du skal køre ekspres formatering.
Ellers brug en maskine med XP og gå ind i Diskhåndtering og formatering derfra, jeg ved ikke hvordan det virker i vista muligt ligedan.