Avatar billede rotco Juniormester
25. januar 2009 - 20:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP, Maquee & Databse

Hejsa,

Jeg har en database, hvem har ikke det.. Well jeg har efterhånden søgt på google og her på eksperten i halvanden time og jeg kunne sgu ikke finde noget som jeg kunne bruge, men måske er det mig der er dum til at søge, anyway:

Jeg har et billede-script hvor jeg tilføjer billeder via et admin-panel! Det hele lander i en database, så det jeg gerne vil have er følgende:

At f.eks 50 af mine nyeste billeder ruller præcis ligesom <MARQUEE></MARQUEE>

men jeg kan ikke få min databse til det mm... Jeg prøvede med:

<marquee scrollamount="2" onmouseover="this.scrollAmount=0" onmouseout="this.scrollAmount=2">
<?php
include "connect.php";
$query = mysql_query("select * FROM TABEL") or die(mysql_error());
$row=mysql_fetch_assoc( $query );
echo $row[username];
?>
</marquee>
Avatar billede askilada Nybegynder
25. januar 2009 - 21:06 #1
prøv at lav din mysql i php sådan her

<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM `tablename` LIMIT 0,50");
while($row = mysql_fetch_assoc($query))
{
    echo $row['username'];
}
?>
Avatar billede rotco Juniormester
25. januar 2009 - 21:33 #2
Askilada, du kommer satme godt nok med et svar :-)
Avatar billede askilada Nybegynder
25. januar 2009 - 22:02 #3
Det gæller jo om at hjælpe hinanden (:
Avatar billede rotco Juniormester
25. januar 2009 - 22:02 #4
Og det gjorde du... Mange tak :)
Avatar billede askilada Nybegynder
25. januar 2009 - 22:12 #5
Så lidt