Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
25. januar 2009 - 19:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Psu watt Server

Hej.

Jeg er næsten færdig med min Server, Jeg ville høre om en PSU på 250 watt er stor nok til at kunne trække 6 Harddiske.  Og selvføgelig bundkort og ram, intet graffikort.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
25. januar 2009 - 20:03 #1
Der står på dine harddiske hvor meget de tager. Det gør der også på dit bundkort og på din cpu.

Du sparer ikke strøm ved at købe en 250 watt, fremfor for f.eks. 500watt.

Watt er ampere * volt. F.eks.
Din cpu tager 12 volt, og 1 ampere
Din bundkort tager 12 volt, og 1 ampere

Dine bundkort tager 12 volt, og 10 ampere
her er det 144watt. Der gå så lidt til køling som så ville være lidt større på en størrer psu, men altså du sparer ikke på strømen ved at vælge en mindre PSU.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2009 - 20:08 #2
Korrekt.
Watt på en PSU er MAX output.
En psu bruger det den skal bruge, men en 500 watt bruger ikke nødvendigvis 500 watt konstant.
Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
25. januar 2009 - 20:53 #3
Nej okay,  Takker :D
Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
22. december 2009 - 12:41 #4
Ingen der vil have point