Avatar billede jcr Nybegynder
25. januar 2009 - 19:33 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

portforwarding ok men langsom hastighed

Benytter standardindstilling fra Utorrent programmet, men har valgt at benytte fast port og fast ip adresse.
Selvom porten er åben er downloadhastigheden uhyggelig lille på trods af at der er mange seeds og peers. Nogen gange ligger hastigheden i top fra 100 - 800 kb/s og lige nu er den nede på 2,2 til 30,0 kb/s, så det rykker ikke.
Har ADSL forbindelse og lige lavet en hastighedstest som lyder:
download hastighed: 6878 kbit/s
upload hastighed: 635 kbit/s

Håber nogen kan fortælle om jeg kan gøre noget ved problemet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. januar 2009 - 21:01 #1
Forøg upload til over 12 KB/s
Avatar billede jcr Nybegynder
25. januar 2009 - 21:41 #2
Øh, hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede jcr Nybegynder
25. januar 2009 - 21:47 #3
Har lige været inde i torrent programmet og fandt en indstilling hvor jeg kan påvirke uploade hastigheden. Jeg har prøvet at sætte den til 15 km/s.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. januar 2009 - 21:54 #4
Fint, men du skal også angive opload for den enkelte fil ved at højreklikke på den og vælge båndbreddetildeling > vælg upload begrænsning. Den skal også være 12 eller over.

Hjælper det ?
Avatar billede jcr Nybegynder
25. januar 2009 - 22:04 #5
Jeg er lige inde på den enkelte fil og tildele via VÆLG UPLOAD BEGRÆNSNING til at være 25kb/s. Som standard står den til at være ubegrænset.
Vender tilbage om lidt for at se om det hjælper.
Avatar billede jcr Nybegynder
25. januar 2009 - 22:06 #6
Inden de sidste indstillinger som nævnt klokken 22.04, var download hastigheden røget op på 30-50 kb/s, så det hjælper på det, men kan det ikke også blot skyldes at der er kommet flere peers til?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. januar 2009 - 22:12 #7
Du skal ude før du kan nyde, og det uanset hvor mane peers du har.
Avatar billede jcr Nybegynder
25. januar 2009 - 22:26 #8
Som jeg ser det nu er der fortsat 2 af 5 filer som ligger på de der 30-50 kb/s og upload hastigheden er IKKE steget på de 5 filer. uploaden ligger på samme hastighedsniveau som den var inden jeg gik ind og ændrede hver fil til max uploade. Forstår ikke hvor i forskellen er: 1) uploade max 25 kb/s eller 2) ubegrænset. Finder systemet ikke selv ud af hvad bedst er?
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2009 - 00:52 #9
Og nederst har du en grøn klat med et checkmærke i ?
Avatar billede jcr Nybegynder
26. januar 2009 - 06:03 #10
Yes, den er grøn. Porten er åben.
Avatar billede jcr Nybegynder
26. januar 2009 - 06:14 #11
Sådan her ser det ud p.t.: http://peecee.dk/upload/view/151738
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2009 - 14:01 #12
Det ser da meget fint ud. Du har jo ikke så mange aktive peers.

Det er også min fornemmelse, at den skal stå i en halv til en hel time før der kommer skub i den.
Avatar billede jcr Nybegynder
26. januar 2009 - 14:29 #13
Ok, du får tak for hjælpen. Smid lige et svar :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. januar 2009 - 14:32 #14
200 point er rigtig meget i overkanten. 30 er passende, så læg selv et svar, og giv mig 30 og tag selv resten. :-)
Avatar billede jcr Nybegynder
26. januar 2009 - 14:34 #15
ok jeg prøver