Avatar billede djdenta Nybegynder
24. januar 2009 - 22:39 Der er 10 kommentarer

comp starter ikke op

Hey
Ved ikke om jeg poster denne post det rigtige sted, kan ikke lige finde ud af hvor den skal postes.

Jeg har et problem med min bærbare. Når jeg starter den op bliver den ved med at køre med windowslogoet og den grønne bjælke der kører nedenunder i evigheder. Har haft den stående i timer og intet er sket.
Har også prøvet at starte op i fejlsikker tilstand men stadig intet sker.

Er der please nogen der kan hjælpe?
Avatar billede computerlab Nybegynder
24. januar 2009 - 23:03 #1
Ja, jeg vil gerne hjælpe dig.

Hvis du har din Windows CD, kan du starte op på den og vælge reparer / repair, men det kan godt være lidt tricky.

Ellers kan jeg hjælpe dig med at hive data ud af den, re-install og lægge data tilbage igen.

Hvor i landet befinder maskinen sig?

Mvh
Brian Jørgensen
Avatar billede off-line Nybegynder
25. januar 2009 - 00:44 #2
Hvis du har, eller kan låne en windows CD, så prøv dette:
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver chkdsk /p /r  læg mærke til mellemrummet ved
skråstregen. Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver
du exit, og trykker enter.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. januar 2009 - 08:36 #3
Det nemmeste bliver nok at geninstallere vista fra recovery patitionen.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. januar 2009 - 13:23 #4
Du skal have din Vista skive klar, og du skal måske boote op på den, der står flere muligheder forneden . Det hjælper nogen gange at vælge system restore eller complet PC restore.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://xphelpandsupport.mvps.org/vista_repair_yuor_computer_options.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3DDVD%2Breparer%2Bvista%2Bvejledning%26hl%3Dda%26sa%3DG
Avatar billede djdenta Nybegynder
04. februar 2009 - 00:22 #5
nu har jeg fået åbnet computeren, måtte gå til en ekspert og betale mig fra det. Men tak for alle rådene, nu skal jeg bare have geninstalleret vista så jeg kan starte forfra.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. februar 2009 - 14:10 #6
Som jeg skrev det bliver nok det nemmeste.
Avatar billede djdenta Nybegynder
04. februar 2009 - 16:40 #7
det skrev du godt nok, men det var desværre ikke det der fik hentet alle mine filer ud af computeren.
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2009 - 07:19 #8
Du skrev heller ikke noget om at du skulle redde nogle filer, for det kunne vi saktens have klaret.
Avatar billede djdenta Nybegynder
05. februar 2009 - 21:28 #9
det er da rigtigt nu hvor jeg kigger efter. Du får pointene.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. februar 2009 - 06:58 #10
Så skal du sætte flueben i feltet hvor der står svar i farve, og klik på opret.
silbidor.