Avatar billede mim007 Nybegynder
24. januar 2009 - 13:52 Der er 5 kommentarer

slette harddisk og starte forfra

Hej
jeg har en fujitsu siemens amilo 2727 laptop, hvor der er ikke er systemgendannelse med.
Jeg vil gerne slette/formatere min harddisk komplet og starte forfra ( rydde op i reg.database, slette et par trojanske heste mv).
Findes der noget software, som man kan smide over på en usbstik og så formattere sin disk for bagefter at genindstallere Vista
Avatar billede victor-1 Nybegynder
24. januar 2009 - 13:58 #1
Det kan du gøre direkte fra Vista DVD'en.
Avatar billede mim007 Nybegynder
24. januar 2009 - 13:59 #2
vil den også formattere disken og slette evt virus/spyware
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 14:15 #3
http://www.helgec.dk/vista-install.html

du kan eventuelt fjerne parttion c og genoprette en ny på samme størelse i et huk for det kan vista godt kapere (klare) så bliver den auto formateret.

så vil alle vira og trojanere være væk men husk det hvis du senere skal bruge recovery programmer for så kommer de jo også med igen.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 14:40 #4
"Jeg vil gerne slette/formatere min harddisk komplet og starte forfra ( rydde op i reg.database, slette et par trojanske heste mv)."
Du vil både formatere og rydde op??
24. januar 2009 - 15:19 #5
Provocation: Så slettes også din erindring om dine tidl. spm. her på Eksperten.dk -> http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=mim007&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp (Her er så en hjælp *S*)