Avatar billede danmarlin Praktikant
24. januar 2009 - 12:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

design af hjemmeside man selv kan rette i efterfølgende

Håber det er korrekt kategory jeg har lagt denne i.

Vi har nu to gange fået lavet en hjemmeside af firmaer som også hoster siden. Prisen har hver gang været ca. 6.000,00. Det betyder så også at vi ikke kan tage den med os når vi vil skifte leverandør. Det er sådan set fair nok når prisen ikke har været højere, men den leverandør vi har nu er ikke til at få fat i, og vi har flere gange haft problemer med vores mail, så nu vil vi godt skifte til en anden. vi vil dog ikke igen stå og skal have lavet ny hjemmeside, så derfor vil vi godt have lavet en side som tilhører os hvis samarbejdet ophører.
Jeg er dog blevet i tvivl om hvilket krav man skal stille til en leverandør der skal lave siden.
Skal man have adgang til kildefilen, eller hvad ?
Vi har fået et tilbud på lidt over 20.000,00 som også er OK, men vi vil ikke have adgang til kildefilen. Kan vi så ikke lægge den over til en anden host-udbyder hvis vi vil ?
Jeg er godt med på at man ikke får programmet med hjemmesiden er udviklet i, men hvis man har det i forvejen, bør det vel være muligt at lave små-ændringer selv hvis man vil.

Er der nogen der kan forklare hvad der skal til ?
Avatar billede driis Nybegynder
24. januar 2009 - 12:54 #1
Du skal sikre at siden baseres på et CMS system; som i selvfølgelig skal have login til. Så kan i selv rette i indholdet på sider med mere.

Hvis i vil rette i sidens design med mere, og i vil være sikre på at kunne flytte til en anden udbyder, skal i sikre jer adgang til kildefiler og eventuel database der ligger bagved. Hvis i ikke selv vil hoste, skal i sikre at det står i aftalen, at database og filer er jeres ejendom, som i kan få udleveret når det passer jer uden ekstra omkostninger.
Avatar billede danmarlin Praktikant
24. januar 2009 - 13:54 #2
Vi har også fået tilbudt et cms system så vi selv kan rette, men det har vi også ved vores nuværende leverandør. Det forhindrer ikke at vi er låst til leverandøren.

Den grafiker vi i øjeblikket har kontakt med, skriver i sine leveringsbetingelser at vi ikke har ret til kildefiler så det vil jo så sige vi ikke kan tage hjemmesiden med os hvis vi ønsker selv at rette i siden. Vi har ikke umiddelbart noget ønske om selv at rette i siden, men vi vil ungå at være låst til leverandøren som vi er idag.

Skulle der være nogen der kender en god grafiker som kan lave vores hjemmeside under ovenstående forhold ?
Avatar billede driis Nybegynder
24. januar 2009 - 15:04 #3
Hvis leverandøren skriver at I ikke har rettigheder til kildefiler, så er det ganske korrekt, så vil det være svært eller umuligt at skifte leverandør uden at skulle investere i en ny hjemmeside implementation. Jeg vil råde jer til at sætte det som betingelse for en investering, at I har alle rettigheder til kildefiler og grafisk design. Ønsker leverandøren ikke at leve op til det, så find en anden levarandør.
Avatar billede danmarlin Praktikant
17. marts 2009 - 08:24 #4
Må hellere se at få lukket.
Jeg fandt et andet firma som kunne lave hjemmesiden med fulde rettigheder til kildekoden. Det var faktisk også halv pris af det første tilbud.
Dit svar Driis kunne bruges men det ser ikke ud som om jeg kan give dig point.
Er dette lavet om, eller der det fordi du kun har lavet kommentar og ikke svar ?
Hvis det er derfor så smid lige et svar så får du point.
Avatar billede danmarlin Praktikant
28. marts 2011 - 10:43 #5
lukker