Avatar billede gucciebird Nybegynder
23. januar 2009 - 23:16 Der er 6 kommentarer

DVD på bærbar computer

Jeg har lige købt en ny bærbar, som har Windows Vista home basic.

Mit problem er, at jeg ikke kan se DVD på computeren, da den siger, at der mangler et DVD codec.

Hvor kan jeg hente det henne, så jeg kan se film via Windows Media player, eller er der en anden DVD-player, som jeg kan hente gratis på nettet, som fungerer godt?
Avatar billede nitram30 Nybegynder
24. januar 2009 - 04:48 #1
Hejsa!

Nævner den noget om hvilken codec du mangler?
Det gør det muligvis nemmere og finde den rette codec til dig.

Mvh
Martin
Avatar billede allanfo Praktikant
24. januar 2009 - 07:04 #2
Du kan prøve www.videolan.org, og hente deres gratis afspiller VLC. Den er så smart, at den har alle codecs indbygget, og kan afspille stort set alle formater, incl. DVD.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
24. januar 2009 - 08:22 #3
Nej, der står intet om hvilket codec den mangler.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2009 - 08:23 #4
der kan gå religion i sådan et spørgsmål.

http://www.eksperten.dk/spm/860442

der er flere løsninger her.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
24. januar 2009 - 08:30 #5
Hmm, VCL virker ikke. Jeg får en meddelse om, at skærmindstillingerne skal ændres. Men når jeg sætter opløsningen ned, er det ikke noget som hjælper.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
24. januar 2009 - 13:11 #6
Nå nu har jeg købt PowerDVD, og det virker.