Avatar billede hav0k Nybegynder
23. januar 2009 - 14:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

img upload - mysql problem

Jeg bruger flg. kode til at uploade 3 typer af fotos... men den skriver flg. fejlbesked når jeg prøver at bruge scriptet:
"You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'desc, type) VALUES ('1', 'ÿØÿà\0JFIF\0\0`\0`\0\0ÿÛ\0C\0   ' at line 1"

Her er mit script:
    $t[0] = "y";
    $t[1] = "f";
    $t[2] = "r";
    for($i=0; $i<3; $i++) {
        $img_upload = $t[$i] . "_img_upload";
        if($_FILES[$img_upload]['size'] > 1024000){
            $t_status[$i] = "<br><font color=\"red\">Picture size was too big. The limit is 1 megabyte.</font>";
        }else{
            $filename = $_FILES[$img_upload]["tmp_name"];

            if (is_uploaded_file($filename)) {
                $data = addslashes(fread(fopen($filename,"r"),filesize($filename)));

                list($width, $height) = getimagesize($filename);

                $type = addslashes($_FILES[$img_upload]['type']);
                $desc = $t[$i] . "_img_desc";
                $desc = $_POST[$desc];
                $ptype = $t[$i];

                $pcheck = mysql_query("SELECT id, sid, type FROM s_img WHERE sid = '$_SESSION[sid]' AND type = '$t[$i]'") or die(mysql_error());
                if(mysql_num_rows($pcheck)){
                    while($mdata = mysql_fetch_array($pcheck)){
                        $pid = $mdata["id"];
                    }
                    mysql_query("UPDATE s_img SET image = '$data', filetype = '$type', width = '$width', height = '$height', desc = '$desc' WHERE id = '$pid'") or die(mysql_error());
                }else{
                    mysql_query("INSERT INTO s_img (sid, image, filetype, width, height, desc, type) VALUES ('$_SESSION[sid]', '$data', '$type', '$width', '$height', '$desc', '$ptype'") or die(mysql_error());
                }

Nogen der har idéer til hvad der er galt? Jeg har ikke prøvet at lave scriptet med for-løkken før, men ellers har jeg prøvet scriptet flere gange, hvor det virkede fint.

Ser frem til hjælpen!

Venligst
Elías
Avatar billede majbom Novice
23. januar 2009 - 15:18 #1
desc er et reserveret ord! omdøb kolonnen eller sæt ` rundt om...
Avatar billede hav0k Nybegynder
26. januar 2009 - 03:19 #2
tak- smid et svar :-)
Avatar billede majbom Novice
26. januar 2009 - 09:20 #3
selv tak :)