Avatar billede helten78 Nybegynder
23. januar 2009 - 13:19 Der er 7 kommentarer

FTP "server" opsætning

Jeg vil gerne have en ftp server så når kunder skal overføre filer indtaster de ftp.mitdomæne.dk og logger ellers på serveren (min lokale maskine statisk ip).

Jeg har installeret Bulletproof ftp server på min maskine og forwarded al tratik på port 21 til maskinen i routeren.
Det virker også hvis jeg indtaster ftp://83.95.xx.xx som er min statiske ip som maskinen er koblet på.

Nu vil jeg så gerne have det til at virke når jeg indtaster ftp.mitdomæne.dk
Jeg har kontrol over domænet på gratisdns og under A navn > IP adresse har lavet en ftp.mitdomæne.dk til min IP adresse.

Hvorfor virker det ikke?
Er der noget i webhotellet der går ind og forstyrre eller sender forwardningen i gratisdns ikke trafikken på port 21.
Avatar billede riversen Nybegynder
23. januar 2009 - 17:56 #1
det tager noget tid før dns ændringer træder i kræft. Du kan teste det vha. "nslookup ftp.mitdomæne.dk"
Avatar billede riversen Nybegynder
23. januar 2009 - 17:57 #2
dns har ikke noget med porte at gøre. Det er ren oversættelse af navn til ip og omvendt.
Avatar billede helten78 Nybegynder
23. januar 2009 - 22:32 #3
Hvad gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2009 - 23:20 #4
Jeg har en lignende opsætning og bruger FreeDNS. Min router er fra Netgear, og udover at forwarde port 21 til min server har jeg også indtastet serverens domænenavn i routeren. Der hele virkede i øvrigt "med det samme". Så prøv at se, om der mangler lidt konfiguration i din router.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. januar 2009 - 06:08 #5
du tjekker om dns er opdateret og prøver igen. Og sikrer dig at ingen firewall blokerer port 21. Det kan også være fordi du benytter passiv ftp, men serveren og routeren kun er sat op til aktiv ftp.
Avatar billede helten78 Nybegynder
24. januar 2009 - 12:23 #6
Det var åbenbart det med passiv ftp. Da jeg indtastede IPen i bullet proof settings under passiv mode virkede det :)

riversen smider du lige et svar.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. januar 2009 - 18:04 #7
behold bare point.