Avatar billede sonalias Seniormester
23. januar 2009 - 09:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

hvilket webhotel skal jeg vælge?

Hejsa eksperter
jeg vil gerne have lavet mig en hjemmeside, den kommer ikke til at fylde mere ened maks 50 mb, men mit krav er at der SKAL være ø i adressen, det er en .dk adresse, nogen forslag til hvor man skal få den hostet?
havde kig på web10 men har fundet en del dårlige anmeldelser af dem.
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. januar 2009 - 09:23 #1
unoeuro.com

Alle kan håndtere Ø i adressen på web nu om dage i DK, men det anbefales nu at man undgå øæå som det primærer domæne.
Avatar billede azarat Nybegynder
23. januar 2009 - 09:25 #2
Ja det er fornuftigt at fravælge web10. Har selv haft dårlige erfaringer med dem.
Avatar billede nemlig Professor
23. januar 2009 - 10:27 #3
Jeg har rigtige gode erfaringer med dette lille webhotel:
www.web2u.dk. Jeg har 10 sites kørende, som alle har fungeret helt uden problemer.
5 kr. pr. måned.
Avatar billede sonalias Seniormester
23. januar 2009 - 11:24 #4
Bacardil, one.com vil ikke være med til ø :(
Avatar billede nemlig Professor
23. januar 2009 - 11:36 #5
Du kan hos www.gratisdns.dk lave en "url-forward" på dit "ø"-domæne, så den peger til hvilken som helst webside.
Anbefalingen er derfor, at du har et site uden æ,ø,å i adressen, og på dit ø-domæne laver du en pegning til dit site uden ø.
Derfor kan det også lade gøre hos one.com.
Hos gratis-dns er det gratis at lave en "url-forward".
Avatar billede sonalias Seniormester
23. januar 2009 - 11:47 #6
det forstår jeg ik helt, det virker vel ikke hvis der så er en der køber det faktiske æøå domæne? :O
Avatar billede nemlig Professor
23. januar 2009 - 11:57 #7
Domænet købes hos dk-hostmasters via en distributør, fx. webhotel eller gratisdns.
Så er du ejer af domænet, og du får/har derfor loginoplysninger til dk-hostmasters.
Domænet kunne fx. hedde "øl.dk"
Hvis du så har et site hos one.com, som fx. hedder "oel.dk", så kan du lave en url-forward på "øl.dk", så den peger på "oel.dk".
Når dette sker hos gratis-dns, så får dk-hostmasters automatisk besked på, at der ønskes registrering af nye navneservere.
Dette skal godkendes af ejeren af øl.dk domænet.
Avatar billede sonalias Seniormester
23. januar 2009 - 12:11 #8
så det kræves altså at jeg betaler årsafgift på 2 domæner så ?
Avatar billede nemlig Professor
23. januar 2009 - 12:18 #9
Jeps - 2 x 45 kr. til dk- hostmasters.
Men du kan så nøjes med 1 webhotel, fx. one.com til 9 kr. pr. måned eller fx. web2u.dk til 5 kr. pr. måned.
Avatar billede sonalias Seniormester
23. januar 2009 - 12:22 #10
ja ok, men igen, hvorfor ikke et æøå domæne? kan alle ikke "joine" dem efterhånden? :S
undskyld alle de dumme spørgsmå¨l men vil godt lige have det hele afklaret når jeg lige har en der har forstand på hvad han skriver :)
Avatar billede sonalias Seniormester
23. januar 2009 - 12:36 #11
hmm, vil det ikke også tage extra tid at loade siden hvis jeg laver en url-forward ?
Avatar billede nemlig Professor
23. januar 2009 - 14:16 #12
Der er fortsat mange browsere, som ikke kan håndtere æøå. En del webhoteller håndtere heller ikke bestiling af disse domæner, ligesom de heller ikke styrer DNS til dem.

Du skal lige være med på at url-forward sker på navneserveren, hvorfor der ikke er forskel på hastigheden.

Prøv fx. disse 2 her:
www.jarlsgaard.dk
www.jarlsgård.dk

Uanset hvad du skriver, havner du på www.jarlsgaard.dk.
Når du skriver www.jarlsgård.dk sker der ikke en omdirigering, men direkte pegning til det rette sted - altså på samme måde som, hvis du havde skrevet www.jarlsgaard.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. januar 2009 - 14:34 #13
Okay, der er åbenbart nogen der ikke kan håndtere æøå ved bestillingen så :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
23. januar 2009 - 14:53 #14
Jeg kan anbefale www.intergate.dk som jeg selv bruger til flere af mine domæner. Dem er jeg godt tilfreds med. Personligt er min erfaring at pris og kvalitet ofte hænger sammen. Mener de kan klare æøå i domæner. Personlig ville jeg nok ikke selv anvende det. Men man kan jo pege det ene til det andet som flere her skriver.
Avatar billede sonalias Seniormester
24. januar 2009 - 17:27 #15
Har købt 2 domæner hos Unoeuro nu, nogen der kan forklare nogenlunde hvordan jeg så laver forwarden inde på gratisdns? :S
Avatar billede nemlig Professor
24. januar 2009 - 17:46 #16
Du har en præcis vejledning her:
http://wiki.larsendata.dk/index.php/URL_Forward

Inden da, skal du først oprette dig som bruger, og det gør du her, hvor du også har lidt vejledning:
https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer
Avatar billede sonalias Seniormester
26. januar 2009 - 09:00 #17
Så virker det ! :) har sådan set brugt noget fra jer begge så hvis i vil ha points så smid lige et svar
Avatar billede nemlig Professor
26. januar 2009 - 12:04 #18
Springer over
Avatar billede sonalias Seniormester
01. januar 2010 - 18:59 #19
lukker