Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. januar 2009 - 14:46 Der er 6 kommentarer

Harddisk fra en bærbar.

Min bærbare computer er gået død, den kan helt sikkert ikke laves.

Det er pga. defekten ikke muligt at tænde computeren igen, men jeg skal jo gerne have nogle af de ting som ligger på harddisken ud og over på min nye computer.

Hvordan gør jeg det?

Jeg har splittet den gamle bærbare ad og fået harddisken ud, men hvordan henter jeg det data som ligger på den ud?
Avatar billede allanfo Praktikant
22. januar 2009 - 14:49 #1
Køb en lille box, så du kan sætte den til et usb-stik. Er det en SATA eller en ATA?
Avatar billede peet-49 Novice
22. januar 2009 - 14:50 #2
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. januar 2009 - 14:58 #3
Hvordan kan jeg se om det er en SATA eller ATA? Det står ikke umiddelbart på selve HD'en.
Avatar billede allanfo Praktikant
22. januar 2009 - 15:12 #4
Kig på forbindelsesstikket. Hvis der er en hel række af pins, er det en ATA. Hvis der er 2 som regel sorte plastictappe, med en lille L-formet krog i enden, er det en SATA.
Avatar billede gucciebird Nybegynder
22. januar 2009 - 17:17 #5
Jeg har købt sådan en adaptor-tingest, så nu har jeg fået alt det over jeg skulle have.

Tak for hjælpen!
Avatar billede peet-49 Novice
22. januar 2009 - 17:51 #6
Selv tak.