Avatar billede erikzen Nybegynder
22. januar 2009 - 08:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

afrunding af tal i et numerisk felt

Hej, jeg har et numerisk felt hvor jeg gerne vil taste nogle kommatal ind, men når jeg taster fx 3,5 afrundes det aotomatisk til 4. hvordan ændre jeg det så jeg får komma tallet?

MVH Ole
Avatar billede kabbak Professor
22. januar 2009 - 08:38 #1
et numerisk felt, det siger ikke om det er  Byte, heltal, langtheltal, reelt tal eller dobbelt reelt tal, hvad med decimaler.

Men du skal se på tabellen i designvisning og se hvad det står til.
I designvisning, klik på feltnavnet og se hvad der står i boksen nederst under feltegenskaber.
Avatar billede erikzen Nybegynder
22. januar 2009 - 09:00 #2
Det var lige det der skulle til. Jeg satte feltet til decimal, og scala til 2, så virker det. Mange tak. hvordan får du pointene når det er en kommentar du sendte?
Avatar billede kabbak Professor
22. januar 2009 - 16:01 #3
et svar ;-))