Avatar billede goldwings Nybegynder
02. juli 2001 - 11:12 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

dødt diskette-drev

selv om det efterhånden er sjældent at man bruger et sådan - så bør det virke! Det gør mit IKKE... hvorfor?
Jeg har ikke rodet inde i kassen (IBM Aptiva)- diverse fejlfindings forsøg afslører ikke at drevet ikke virker. Men der sker ikke en hyjende fis når jeg sætter en disk ind - ingen lys i lampen, ingen lyd - nul!

lidt hjælp til afhjælpning efterlyses
Gold Wings
Avatar billede delwin Nybegynder
02. juli 2001 - 11:23 #1
Enten er der faldet en ledning ud inden i maskinen eller også er drevet dødt.. et nyt koster ca 100-150kr.. så deeeettt...
Avatar billede praem Nybegynder
02. juli 2001 - 11:24 #2
Hvis du har rodet i \"kassen\" Har du så ikke kommet til at hive i en af ledningerne ?!
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. juli 2001 - 11:37 #3
Hvis der ikke er lys overhovedet, så check strømledningen. Den er nem at få hevet af.

/Rob
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juli 2001 - 12:00 #4
De er så billige i dag at jeg vil råde dig til at købe/låne et andet, jeg tror dit drev er død som en sild!
Man må gå ud fra at du har checket bios om det er slået til.
Diskette drevet skal lyse op et kort øjeblik når bios gennemløbes og checker dit hardware, gør den ikke det er den død1
Avatar billede goldwings Nybegynder
02. juli 2001 - 13:07 #5
jeg har IKKE rodet inde i kassen - så medmindre ledninger af sig self falder ud ...

Gå ikke ud fra at jeg har tjekket noget ;-) ... BIOS: HVORDAN?

Det vil være rart at vide om det er kaput, inden man skiller det ad -
Avatar billede praem Nybegynder
02. juli 2001 - 13:19 #6
Hvis ikke du har pillet ved noget ! Og drevet pludslig ikke virker.... Så er det dødt !
Så køb et nyt ! Det koster som sagt 100 kr!

/Praem
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juli 2001 - 13:49 #7
praem> Er det så noget værd, jeg mener at den normale pris er 190 kr.
Avatar billede goldwings Nybegynder
02. juli 2001 - 13:52 #8
>praem .. Ok-Ok så gør jeg det. Havde måske bare håbet på aen lille test inden jeg kaster mig ud i hardwareudskiftning - uanset pris.
Jeg vender tilbage efter operationen og fordeler godterne ...
GW
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juli 2001 - 13:53 #9
goldwings> Har du aldrig været inde i bios, er det en Award trykker du Del tasten så snart du ser rammen bliver talt op og tager den første menu, den der viser dato - HD indstill. og endelig er der et punkt der hedder Drive A: og Drive B:, ud for drive A: trykker du på Page Up eller Page down og vælger 1.44 og saver det - booter igen og konstaterer om floppyen lyser kortvarigt.
Avatar billede goldwings Nybegynder
02. juli 2001 - 14:36 #10
forresten - kan man bare snuppe et tilfældigt drev fra en anden PC og prøve det af???

GW

og ja, jeg har haft nødigt at rode rundt i bios - endnu da ...
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juli 2001 - 15:16 #11
Det er standard, der er ikke nogle der er mere spcielle end andre, alle kan bruges!
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juli 2001 - 15:17 #12
Stod den floppy til 1.44 i bios?
Avatar billede goldwings Nybegynder
03. juli 2001 - 21:48 #13
drevet skiftet - nu er der liv igen .... jeg fik ikke set efter i bios ... men jeres indsats bestyrkede da mistanken om problemet - tak for hjælpen
Gold Wings
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juli 2001 - 21:56 #14
Takker for pointene ;o)