Avatar billede erikzen Nybegynder
21. januar 2009 - 21:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

HJÆLP, fejl meddelelse

Jeg får en fejlmeddelelse når jeg lige har åbnet min databse, og trykker på en knap.  hvis jeg vælger en rapport i objekt vælgeren direkte, spørger den om diverse felter som er felter kun med udregninger.

"The expression On Click you entered as the event property setting produced the following error: Return whitout GoSub.

Hjælpe teksten skriver:

"This error occurs when an event has failed to run because Microsoft Office Access cannot evaluate the location of the logic for the event. For example, if the OnOpen property of a form is set to =[Field], this error occurs because Access expects a macro or event name to run when the event is fired."

Hvordan får jeg det til at virke igen?
Avatar billede erikzen Nybegynder
21. januar 2009 - 21:41 #1
Skal lige tilføjes at det hele har virket, men kommer nu med den meddelelse.
Avatar billede mugs Novice
21. januar 2009 - 21:45 #2
Hvad mener du med:

"objekt vælgeren"
Er du sikker på, at rapporten har fet korrekte grundlag for beregningerne?
Avatar billede tg4600 Nybegynder
21. januar 2009 - 21:46 #3
Du må lokalisere hvilke "procedurer", der kører ved opstart. Når du får fejlen kan du vælge Debug, og se præcist hvor den fejler. Der fra er det så at gå tilbage, og finde fejlen. Fejlen er jo i din meddelelse beskrevet, som at der er et "Return" uden GoSub, og at det er i proceduren On_Click.

Det burde være til at finde ;-)
Avatar billede erikzen Nybegynder
21. januar 2009 - 21:51 #4
Objekt vælgeren, er den boks i venstre side hvor "all access objekts" er at finde. forms, forespørgsler og rapporter osv. det ser ud som om det er alle de steder hvor der er sgl sætninger i det går galt. ved at åben lidt forskelligt virker det pludseligt. men så snart jeg åbner igen virker det ikke
Avatar billede mugs Novice
21. januar 2009 - 21:55 #5
Du taler om databasevinduet.

Når du åbner en rapport herfra, har den underliggende postkilde så de nødvendige data, som rapporten skal beregne på?
Avatar billede erikzen Nybegynder
21. januar 2009 - 22:13 #6
ja den form jeg laver rapporten ud fra har jeg åben, så det burde der være. jeg prøvede at starte debug funktionen inden jeg klikkede nogle knapper, så virker det fint. siden jeg gjorde det har det virket. jeg forstår det bare ikke og tror da også fejlen så vil komme igen...?
Avatar billede mugs Novice
21. januar 2009 - 22:22 #7
Når du bruger en form som postkilde, må du nødvendigvis hasve beregnende felter i rapporten i stil med dette:

=[Forms]![form1][felt1]

og når fehjlen er indtruffet een gang, har du sikkert ret i, at den vil opstå igen.

I stedet for at lade rapporten referere til formularen, så prøv om ikke du kan lave dine beregninger i en forespørgsel og lade denne danne postkilde til rapporten. Dine opsummeringer kan du så sætte i rapportfoden. På den måde vil rapporten altid få sine beregninger, da forespørgslen bliver kørt hver gang og uanset hvorfra rapporten kaldes.
Avatar billede erikzen Nybegynder
21. januar 2009 - 22:36 #8
jeg har forsøgt at lave beregningerne i forespørgslen, men det lykkedes ikke. den eneste måde jeg kunne gøre det på var ved at beregne direkte i rapporten på de felter der blev genereret ved forespørgslen. rapporten bliver lavet ved forespørgslen, men jeg har nogle felter i rapporten som ikke høre til den database som er i den aktuelle form. og kunne da kun få dem vist ved at henvise til den åbne form